La baixa en l'entrenament d'aquest dissabte de Lamine Yamal ha encès totes les alarmes pel temor a una possible lesió de l'astre de Mataró. El Barça s'ha limitat a dir que Hansi Flick donaria les explicacions, cosa que ha augmentat l'interès per la roda de premsa de l'entrenador alemany. I Flick no ha trigat a treure ferro a l'assumpte, en comunicar que Lamine Yamal només patia un cop, que s'havia entrenat en solitari i que podrà jugar a Mestalla en el partit contra el València d'aquest diumenge.
"Té dolor per un cop i s'ha entrenat per separat. Ell diu que està bé, viatjarà i podria jugar demà", ha afirmat Hansi Flick, unes explicacions que han provocat que tot el barcelonisme pogués respirar alleujat. "No sé si descansarà o no. Ell vol jugar. No li agrada córrer per separat. Està a un molt bon nivell. La seva mentalitat i ànim estan millorant. En l'últim partit, va estar excel·lent".

Flick confirma que ell ha triat els dos primers capitans: Raphinha i Pedri
L'altre gran tema del dia era l'elecció definitiva dels capitans, ja que a primera hora de la jornada havia transcendit que els dos primers capitans els havia triat l'entrenador alemany, una cosa insòlita al Barça, amb Raphinha i Pedri com a principals portadors del braçalet. "Només hi ha hagut dos canvis. Ter Stegen i Ronald no hi són, hi són Eric i Lamine. Quan veig la influència dels jugadors, veig Raphinha i Pedri. Trio dos i els jugadors, tres. Trio els que són titulars. Conec el vestidor", ha explicat l'entrenador alemany.
Flick, a més, ha afegit que els altres tres capitans han estat elegits per votació, amb Eric Garcia, Frenkie de Jong i Lamine Yamal com a designats. "Els companys han triat les seves opcions. Tot va bé. Però en algun moment potser haurem de parlar. Necessito cada jugador. Ha estat una bona elecció de capitans".

Objectiu: sumar tots els punts abans de la primera aturada
El partit contra el València ha augmentat d'importància després de la derrota del Reial Madrid contra el Betis, ja que el Barça té l'oportunitat d'allunyar-se tres punts dels blancs. Per a Flick, cal anar pas a pas, tot i que el primer objectiu és sumar tots els punts abans de la primera aturada pels partits de seleccions. "Veurem si guanyem tots els partits, però és el nostre objectiu. La mentalitat i l'actitud estan. És increïble veure'ls treballar i veure l'ambient del vestidor. Cal millorar cada dia. És l'important i el que vull veure. Gaudeixo amb el que veig".
Per acabar, Flick ha analitzat la situació de Kounde, que en l'últim entrenament s'ha exercitat com a central. "El que puc dir d'ell és que és un professional increïble. Ho dona tot. És competitiu. Vaig parlar amb ell sobre l'opció de ser central, ell ho prefereix. El volem ajudar a que assoleixi el seu millor nivell. Hi ha opcions fantàstiques en totes les posicions; decidim el millor per a l'equip en cada partit. Les decisions poden canviar. Però ell treballa dur i vol arribar al seu millor nivell".