El FC Barcelona viu dies intensos després de la seva contundent victòria 6-1 contra l'Olympiacos a la Champions League. L'equip de Hansi Flick respira més tranquil a Europa, però la seva mirada ja està posada en el Clàssic de diumenge que ve. Un partit que, més enllà de l'orgull, pot marcar el rumb de la temporada. El Reial Madrid arriba tocat, després de perdre tots els duels contra els blaugranes el curs passat. Tot i que Thibaut Courtois insisteixi que “no hi ha ànim de revenja”, al vestidor blanc s'hi respira tot el contrari.

Per al Barça, la cita té un valor doble. No només es tracta del prestigi de guanyar al Santiago Bernabéu, sinó també del lideratge de la lliga, ja que els blaugranes marxen a només dos punts del conjunt merengue. Una victòria retornaria els de Flick al cim i reafirmaria la tendència positiva del conjunt culer.

El Barça celebra un gol a la Champions EFE
El Barça celebra un gol a la Champions EFE

La cavalleria de Flick arriba a temps per al Clàssic

El tècnic alemany recupera peces importants. Ferran Torres ja s'entrena amb normalitat i Raphinha s'ha reincorporat al grup després de diverses setmanes de baixa. Són dos reforços clau per a una plantilla que continua patint les conseqüències d'una infermeria plena. Tot i així, queda el dubte de si Flick s'atrevirà a posar-los d'inici, després del seu temps sense ritme competitiu.

Qui no apunta a ser-hi des de l’inici és Ronald Araújo. El central uruguaià no va ser titular contra l’Olympiacos i, segons informa el portal Culémania, no va entrar a l’onze titular contra l’Olympiacos per estar “castigat”. Una decisió sorprenent tenint en compte el seu lideratge i la seva importància a la defensa. 

Araújo, “castigat” contra l'Olympiacos

Araújo venia de ser l'heroi del Barça dies enrere. En el partit de Lliga contra el Girona, Flick el va col·locar com a davanter centre en els minuts finals, i l'uruguaià va respondre amb un gol en el minut 92 que va donar els tres punts a l'equip. Va ser un gol que va  reforçar la seva imatge de jugador compromès. Tot i això, ni tan sols això li ha assegurat el lloc.

1505c50eba30b7ca205e3f2006e32359d8704c27w
Araújo celebra el gol contra el Girona

El central ja suma quatre partits sense ser titular, i amb prou feines ha disputat 54 minuts en els últims partits. Està per veure si aquest ‘càstig’ del qual parla el mitjà esmentat es manté al Santiago Bernabéu o si, per contra, Flick decideix donar-li entrada des de l'inici per frenar les envestides de Kylian Mbappé, Vinícius i companyia. Flick sap que el Bernabéu és un escenari que no perdona errors. I deixar a la banqueta un jugador com Araújo podria ser un risc que, si surt malament, li passi factura.