Ramón Rodríguez Verdejo, conegut per tothom com a 'Monchi', va ser captat el passat diumenge al camp de l'Espanyol veient el partit contra el Reial Madrid. Poca gent va entendre la seva presència a l'RCDE Stadium, però uns dies més tard s'ha conegut que està a punt de tancar un acord amb l'entitat blanc-i-blava per convertir-se en el seu nou director esportiu a partir de la temporada vinent. Segons ha avançat el diari Mundo Deportivo, el gadità ja hauria donat el 'sí' al club perico, que espera amb il·lusió la seva arribada per donar un nou impuls al projecte esportiu.
Monchi, a un pas de l'Espanyol
Caldrà veure si Monchi agafa les regnes de l'Espanyol a Primera o a Segona. Ara mateix, l'equip de Manolo González es troba concentrat en intentar trencar la ratxa de 17 partits consecutius sense guanyar i allunyar-se definitivament de la zona de descens. Sigui com sigui, segons les últimes informacions, l'arribada del directiu gadità a Barcelona no està lligada a si l'equip es manté o no. A Monchi el sedueix el projecte que vol formar Alan Pace, president, a l'RCDE Stadium i començar a Segona no seria un impediment. A banda, una altra de les claus del 'sí' de l'andalús és que podrà comptabilitzar aquest rol amb la presidència del San Fernando 1940, club dirigit també per Sergio Ramos.
‼️⚪️🔵 L'Espanyol està a punt de tancar la incorporació de Monchi a l'estructura esportiva
— Què T'hi Jugues (@QueThiJugues) May 7, 2026
🔎 No substituiria a Fran Garagarza, ho faria com a figura per sobre del director esportiu
🎙️ Informa @elenadediego al #QuèThiJugues!#RCDE https://t.co/eziKsv6jYq
Durant els darrers mesos, Monchi ha estat relacionat amb diferents clubs de Primera. Tant el Sevilla com la Reial Societat s'havien interessat en els seus serveis. I tot semblava encaminat a un retorn al Sánchez-Pizjuán. Tanmateix, en les últimes setmanes s'ha accelerat l'acord amb l'Espanyol, que està a punt de tancar-se. Cal remarcar que la seva arribada no substituirà Fran Garagarza (ara de baixa per l'infart que va patir fa uns mesos), però sí que ocuparia un rol per sobre seu. A banda, s'incorporaria una figura destacada que ha treballat amb ell al Sevilla, l'exfutbolista Fernando Navarro.
L'artífex d'un Sevilla per a la història
Monchi és un dels directors esportius més mediàtics de la història. Va construir el millor Sevilla de tots els temps, amb fitxatges que van donar un gran rendiment esportiu i econòmic, com Dani Alves, Julio Baptista, Ivan Rakitić o Koundé, entre d'altres. A altres places com l'Aston Villa o la Roma no ha funcionat tan bé, però és innegable que seria un moviment il·lusionant per a l'Espanyol. Amb aquesta notícia, ja han començat a sonar els primers noms que podrien arribar a Cornellà durant l'estiu. El més sonat d'ells, el de José Bordalás, que podria convertir-se en el nou entrenador després d'anunciar que deixarà el Getafe a final de temporada.