Ferrari va iniciar la nova temporada de Fórmula 1 amb l'esperança d'abandonar els problemes del passat i tornar a ser un equip competitiu. Per aquesta mateixa raó es van fer una sèrie de canvis en l'estructura de l'escuderia italiana, entre els quals va destacar la destitució de Mattia Binotto per Frederic Vasseur, com a cap d'equip.

Tanmateix, continuen sense donar amb la tecla per tornar al cim en els circuits. El rendiment del seu monoplaça està molt per sota de l'esperat, amb uns problemes de fiabilitat que impedeixen a Ferrari de consolidar-se a la zona alta. A més, també pateix una degradació de pneumàtics que genera seriosos problemes als seus pilots. Bona mostra d'això, és que la marca italiana no ha trepitjat el podi en cap dels tres primers Grans Premis de la temporada. Com a conseqüència han completat el pitjor inici de temporada des de 2009.

Frederic Vasseur enfadat de braços plegats / Foto: Europa Press
Frederic Vasseur enfadat de braços plegats / Foto: Europa Press

Ferrari es cansa de les excuses de Sainz

I les expectatives, no fan sinó empitjorar. Veient l'esdevingut semblen lluny de millorar. A això cal sumar-lo que Ferrari s'està començant a cansar de Carlos Sainz. El pilot espanyol no està rendint a l'equip com s'esperava, i s'estan avorrint de les excuses del madrileny.

A Austràlia, Sainz, anava quart fins al final de cursa, on se'n va fer una rellançada. A la sortida, el pilot va tocar Fernando Alonso fent-lo desaparèixer de la lluita per les zones davanteres. No obstant això, el xoc entre Esteban Ocon i Pierre Gasly va suposar que s'anul·lés la cursa, i es redefinissin les posicions d'abans d'aquesta nova sortida.

Carlos Sainz en el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Carlos Sainz en el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Sainz va quedar quart, tanmateix, el seu xoc amb Alonso va implicar una sanció de 5 segons, la qual cosa el va fer descendir a la dotzena posició i no aconseguir cap punt. L'espanyol, molt enfadat, va decidir no fer declaracions fins a poder parlar amb els comissaris, després d'una sanció que ell considerava injusta i desproporcionada.

Sainz, al filferro

No obstant això, la decisió de la FIA ha estat inamovible. De res no han servit els esforços de Ferrari per recórrer la sanció. Però, sent sincers, tampoc no ha estat gaire l'afany dels de Maranello per ajudar el seu pilot. Per a ells, Carlos Sainz, ha de guanyar a la pista, i no fora, deixant clar que no serveixen de res els laments ni les excuses.

Charles Leclerc Ferrari capbaix / Foto: Europa Press
Charles Leclerc capbaix / Foto: Europa Press

El cert és que, d'un temps ençà, a Ferrari estan començant a estar molestos amb Sainz. No ha rendit com s'esperava. Ha defraudat. Pensaven que seria un pilot estrella i no ho està demostrant. El madrileny, més enllà dels problemes del seu monoplaça, se l'està jugant aquest any. Si vol seguir haurà de començar a demostrar per què es va confiar en ell. Però, de moment, no es veu cap indici d'això.

Per si no n'hi hagués prou, Charles Leclerc també ha ficat cullerada en aquest assumpte. El francès està molt enfadat amb el seu company per no haver-li prestat ajuda en el Gran Premi d'Austràlia. A Leclerc, a Ferrari, sí que el veuen com una estrella. Així doncs, el futur de Sainz a l'escuderia italiana està al filferro.