La Fórmula 1 està vivint la seva tradicional aturada estiuenca, on els pilots i els treballadors de cada escuderia prenen un merescut descans per tornar amb les piles recarregades en el segon tram de temporada. Malgrat que aquesta interrupció pot servir per desconnectar, el cert és que és ideal perquè es propaguin els rumors sobre quins seients ocuparan els pilots l'any que ve, donant lloc a la ja coneguda Silly Season, al món del motor. Els equips han continuat sent protagonistes de moltes informacions, sent Ferrari el gran destacat.

Els italians no han quallat una primera meitat de temporada excessivament bona, quedant molt lluny dels llocs davanters —els que per història haurien d'ocupar. Els mals resultats començaven a sembrar els dubtes entorn dels seus pilots, Carlos Sainz i Charles Leclerc, els contractes amb els de Maranello estan a punt de finalitzar. Precisament, aquesta situació ha suposat que s'especuli molt amb el futur d'ambdós, i és que, segons diverses informacions, podrien haver sortit de Ferrari.

Charles Leclerc en el GP de Miami / Foto: EFE
Charles Leclerc en el GP de Miami / Foto: EFE

Leclerc, temptat per Aston Martin

El monegasc és qui té més paperetes per continuar sent pilot d'il cavallino rampante. El cert és que el nou cap d'equip, Frédéric Vasseur, el veu com un potencial campió i és el nen consentit de Ferrari. Totes les estratègies van destinades a afavorir Leclerc, en detriment d'un Sainz que està sent millor, però al qual menystenen.

No obstant això, a Aston Martin estan molt pendents de la situació dels pilots de Ferrari, i és que diverses informacions apunten a un interès de la marca britànica a oferir-li un seient a Leclerc, perquè sigui company de Fernando Alonso la pròxima temporada.

Fernando Alonso Situació|Llançament Stroll / Foto: Europa Press
Fernando Alonso i Lance Stroll s'abracen / Foto: Europa Press

L'objectiu de l'escuderia del magnat canadenc és continuar creixent i això implica mantenir el pilot asturià, que és qui està mantenint a dalt l'equip, i buscar-li un company de nivell. De fet, els inversors d'Aston Martin pressionen Lawrence Stroll, perquè acomiadi el seu fill Lance, i deixar el seu seient a algú que permeti fer un salt de qualitat.

Carlos Sainz, lluny de Ferrari

Tanmateix, en el dia d'avui, sembla complicat que el monegasc abandoni la mítica escuderia italiana, tenint-ho tot a favor seu. I és que des de Ferrari, conscients que diversos equips han trucat a la porta de Charles Leclerc, han actuat ràpidament i li han fet una oferta impossible de rebutjar.

Carlos Sainz victòria Silverstone 2022 / Foto: Europa Press - Bradley Collyer
Carlos Sainz celebrant la seva victòria a Silverstone el 2022 / Foto: Europa Press - Bradley Collyer

Tot indica que Charles Leclerc estamparà la seva firma en un nou contracte que el vincularà fins al 2028 amb els de Maranello i pel qual s'embutxacarà 160 milions d'euros. Qui té més difícil seguir a Ferrari és Carlos Sainz, que malgrat voler continuar vestint de vermell, des de l'equip semblen no tenir-ho tan clar.

De moment, la seva renovació ha quedat paralitzada, i ja es parla d'un acord amb Sauber, a partir de 2025 —recordem que acaba contracte amb Ferrari el 2024. La marca passarà a ser Audi el 2026, amb un projecte molt ambiciós i amb el madrileny com a principal arma, una oferta que podria haver seduït el pilot espanyol.