Eren intermedis. La maleïda decisió de posar pneumàtics de sec al GP de Mònaco 2023 va propiciar que Fernando Alonso llancés a la brossa 30 segons i, amb ells, la possibilitat de guanyar una carrera de F1 més d'una dècada més tard. La febre de la 33 estava molt més present durant la darrera temporada que no pas en la present.

L'AMR24 és força més lluny de Max Verstappen que el 2023, però, tal com va afirmar Mike Krack, Team Principal de l'escuderia britànica, aquest any, el monoplaça està dissenyat per desenvolupar-se molt més durant la temporada que no pas durant aquesta darrera aturada hivernal. Això no fa altra cosa que atorgar fe als qui encara creuen en la 33, però, de moment, ja van dues oportunitats perdudes.

Fernando Alonso Australia / Foto: EFE
Fernando Alonso, durant el Gp d'Austràlia / Foto: EFE

El GP del Japó apunta a passat per aigua

Ja als tests, es descartava la victòria de Fernando Alonso a Bahrain. Red Bull va mostrar durant la pretemporada un ritme brutal i, efectivament, 2024 va començar amb un doblet igual que 2023. A Austràlia, va ser Carlos Sainz qui, com a Singapur 2023, no va fallar. Amb Fernando Alonso es repetia durant la darrera temporada que calia estar el primer de la fila quan Verstappen fallés.

Ho va fer en dues ocasions i en cap de les dues va perdonar El Matador per sumar la segona i la tercera victòria de la seva carrera a la Fórmula 1. Alonso va estar lluny de la batalla en les dues ocasions, però de cara al GP del Japó, s'espera que l'asturià pugui tornar a competir per alguna cosa més que pels punts. Aquest pròxim cap de setmana, s'ajuntaran un escenari i una condició que a Fernando Alonso li encanten. Una és el traçat de Suzuka, on Fernando Alonso ja sap el que és guanyar, fent-ho l'any 2006. Un any abans, va protagonitzar un dels millors avançaments de la història de la F1 a Michael Schumacher, també al circuit nipó. La condició que també li agrada molt a l'espanyol és la pluja.

Fernando Alonso lluvia Austria / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, durant el GP d'Àustria / Foto: Europa Press

El GP del Japó apunta a passat per aigua i, en un circuit amb un primer sector tan tècnic, les mans del pilot passaran a ser crucials sobre mullat. En aquest context, Fernando Alonso té pocs competidors a la graella. Caldrà que l'Aston Martin estigui a l'altura de la cita en vista que Fernando Alonso torna a retrobar-se amb la pluja perquè, a jutjar pel seu ritme a Albert Park, encara li queden dues o tres dècimes per volta per poder tornar a lluitar amb els Ferrari i amb els Red Bull.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!