L'aturada estiuenca que està experimentant la Fórmula 1, després de l'últim Gran Premi a Bèlgica, està servint per a molts dels pilots per relaxar-se i recarregar bateries de cara a l'inici del segon tram de temporada, que tindrà lloc a casa de Max Verstappen, als Països Baixos. Tots els equips treballen per retallar les diferències amb un Red Bull que és el clar candidat a alçar-se amb el mundial de constructors, gràcies a un Mad Max intractable aquesta temporada i que no ha baixat del podi.

En especial, Aston Martin, continua entossudit a recuperar les bones sensacions que van tenir en un inici de temporada espectacular - i que, d'altra banda, ningú no s'esperava - que van permetre a Fernando Alonso collir 6 podis en 8 curses. Aquesta situació va despertar la il·lusió entre l'equip, el pilot i els aficionats alonsistas de tornar a veure el d'Oviedo pujat a dalt de tot del podi i, així, aconseguir la seva victòria número 33. No obstant això, durant les últimes curses d'aquest primer tram, el suflé ha anat baixant, i el rendiment de l'AMR23 ha caigut en picat, allunyant l'asturià dels llocs davanters.

Fernando Alonso enfadat Max Verstappen / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Fernando Alonso enfadat al costat de Max Verstappen / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Aston Martin treballa per tornar al podi

Lluny de relaxar-se, Fernando Alonso ha aprofitat aquest impass de 4 setmanes per continuar treballant de cara al segon tram de temporada que li espera. També ho ha fet el seu equip, que vol tornar als millors moments - els del principi de temporada - i tornar a repetir aquestes grans sensacions que va deixar l'AMR23.

I és que, lluny d'evolucionar, el monoplaça verd es va quedar enrere respecte al gran salt que van donar tant Mercedes com McLaren, a partir de Silverstone, deixant un mal sabor de boca a l'equip britànic. Tanmateix, es van començar a veure brots verds en l'últim Gran Premi abans de l'aturada, a Bèlgica, on després d'un pèssim cap de setmana, Fernando Alonso va acabar en una gens menyspreable cinquena posició.

Fernando Alonso Max Verstappen Lewis Hamilton GP Canadà / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Fernando Alonso, Max Verstappen i Lewis Hamilton al podi del Canadà / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Però des de l'escuderia comandada pel magnat canadenc Lawrence Stroll continuen convençuts de les capacitats del seu pilot, i volen tornar a lliurar-li un cotxe competitiu en la tornada als circuits de la Fórmula 1. Així doncs, presentaran diverses actualitzacions per tornar a tancar la bretxa.

Fernando Alonso tornarà a ser a prop de Red Bull

Així ho ha confirmat el cap d'equip, Mike Krack, en una entrevista a Sky Sports. "Vam fer algunes actualitzacions d'última hora i això sembla haver ajudat una mica. Així que estem molt contents amb el nostre resultat", va assegurar Krack en l'esmentada entrevista, respecte al futur més pròxim del seu monoplaça.

Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press
Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press

Conscient de la decaiguda del rendiment del seu monoplaça, assegurava estar treballant per esmenar els seus errors: "Continuem intentant millorar el cotxe. Hem vist quant hem perdut i ho recuperarem i tractar de guanyar una mica més del que teníem".

Krack va molt més enllà i s'atreveix a augurar grans resultats en la tornada del Gran Circ que acollirà, el 25 d'agost, el Gran Premi dels Països Baixos, a casa de Max Verstappen. "Hi ha algunes coses planejades per al Gran Premi dels Països Baixos, esperem tancar la bretxa novament", va explicar abans de deixar una frase que aixeca l'optimisme de tots els aficionats d'Alonso i d'Aston Martin: "Aston Martin tornarà a ser el segon equip a Zandvoort? Sí".