Les esperances en Aston Martin tremolen després que, en les darreres setmanes, s'hagi confirmat que l'AMR23 està francament lluny de la 33. Max Verstappen segueix en galàxia pròpia, sumant a Hongria la seva setena victòria consecutiva i dotzena per a Red Bull, però Fernando Alonso ja no està a l'estela del neerlandès. De fet, la del campionat mai ha estat la seva batalla.

L'inici de temporada per a l'asturià va ser excel·lent, sumant 6 podis en les primeres 8 carreres i traient seriós avantatge a, sobre el paper, millors monoplaces com els Ferrari o els Mercedes. No obstant això, des del Canadà, el ritme d'Alonso està molt lluny de poder competir per esglaons. El podi va estar molt lluny al Red Bull Ring, a Silverstone es va acceptar que els McLaren havien desbancat els Aston Martin del tron d'aspirants i a Hungaroring es va fer front a la crua realitat. A priori, el traçat magiar li era favorable a l'escuderia britànica, però, inclús en un circuit antagònic al de Gran Bretanya, Red Bull va estar intractable, McLaren seguia donant continuïtat a la seva abismal millora, Mercedes seguia sent superior i Ferrari, tot i les seves ja típiques incongruències, va deixar Alonso en el novè lloc definitiu.

Fernando Alonso Aston Martin / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Fernando Alonso, a bord del seu Aston Martin / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Spa, pitjors auguris

Al GP de Bèlgica, la mitjana de velocitat és molt més alta que a Hongria. És inclús de les més altes del calendari, on llargues rectes, corbes ràpides i prolongades zones de DRS formulen pitjors auguris per a Fernando Alonso. Torna a presentar-se un escenari estil Silverstone on se sap que el cotxe verd, de nou, partirà a anys llum del blau marí, molt per sota del papaia, encara lluny del negre i, amb sort, a la mateixa lliga que el vermell.

No obstant això, les característiques del circuit sempre es passen per alt quan una circumstància és la tercera en discòrdia en ser convidada al cap de setmana: la pluja. Totes les previsions apunten que, des dels lliures fins a la carrera del diumenge, hi haurà condicions de moll.

Fernando Alonso Hungría / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, durant la carrera a l'esprint d'Àustria / Foto: Europa Press

Cap de setmana passat per aigua

Aquí és on Alonso té un filó per esgarrapar més punts que, per ritme, li pertocarien. A més a més, amb carrera a esprint aquest pròxim dissabte, Fernando Alonso potser celebra el seu quaranta-dosè aniversari amb un botí més valuós del que es podria aspirar en un cap de setmana sec.

Segons Ian Federson, periodista de la BBC, els entrenaments lliures d'aquest divendres tenen un risc del 80% de pluja, la qualy d'un 60%, ja en dissabte, un 40% per la sprint shootout i un 80% per la carrera a esprint, quedant la carrera del diumenge sota un pronòstic del 40% d'aigua.

Fernando Alonso lluvia Austria / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, sota la pluja d'Àustria / Foto: Europa Press

Lewis Hamilton, dominador per context històric

Aquest cap de setmana, la meteorologia es presta per barrejar una baralla que ve sempre amb la carta de Max Verstappen com la guanyadora. De fet, en cas de vèncer aquest diumenge, seria la seva tercera victòria consecutiva a Spa-Francorchamps, però, de l'actual graella, és Lewis Hamilton el dominador sobre asfalt belga.

Les edicions de 2010, 2015, 2017 i 2020 porten el seu nom, i encara que ara com ara sembla difícil que algú s'assegui a la taula de Verstappen, cal tenir present que, a una volta, l'anglès ve de mullar-li l'orella al neerlandès ara fa una setmana. En una Q3, els temps estan en un mocador, però en una carrera sota la pluja, els esquemes també estan trencats.

Lewis Hamilton pole Hungaroring / Foto: EFE - Zsolt Czegledi
Lewis Hamilton, poleman a Hungaroring / Foto: EFE - Zsolt Czegledi

Carlos Sainz i Ferrari, la mateixa cançó de sempre

I en el cas de Carlos Sainz i Ferrari, la mateixa cançó de sempre. A Àustria va ser un pit stop fatal i una al·legació que va perjudicar la carrera del madrileny; en el dissabte de Silverstone, Charles Leclerc va deixar les seves ironies per ràdio i en jornada dominical va avançar Sainz sense ordre d'equip alguna; i a Hongria, per acabar d'adobar el foc amic, va llençar-li un undercut sense miraments després de cremar les gomes toves de Sainz a les primeres voltes.

En definitiva, un xou que té Carlos Sainz sempre per sota del monegasc i que, obligatòriament, requereix un cop de puny sobre la taula del '55'. Ara, caldrà veure fins quan Carlos abaixa les orelles o, per contra, es rebel·la i demostra que no té res a envejar-li a un pilot que, recordem, segueix per darrere seu al Mundial.