A Aston Martin han viscut uns últims Grans Premis molt delicats, que han frenat la dinàmica tan ascendent que tenien. Fernando Alonso no va poder fer cap miracle a Mèxic, i ni tan sols va poder finalitzar la prova, mentre que el seu company d'equip, Lance Stroll, es va quedar de nou fora dels 10 primers classificats, i no va obtenir cap punt. Així que és evident que el cotxe ara mateix no és competitiu.
Són molt lluny de poder lluitar per podis, i molt menys per victòries, i tan sols estan per davant dels Alpine i els Kick Sauber. Adrian Newey té molta feina a fer si vol complir la seva promesa, i aconseguir que puguin estar entre els candidats al mundial de Fórmula 1. Per sort, hi ha un factor que clarament els beneficia, com és el canvi de normativa que s'implementarà a partir de la següent campanya, i que farà que totes les escuderies comencin de 0.
A més, també canviaran de motors, i començaran a utilitzar Honda, que és el mateix que Red Bull ha tingut en les últimes campanyes, aconseguint conquerir quatre títols. I tot i que intenten ser previnguts i discrets, ja hi ha un gran optimisme amb l'arribada del 2026, com ha tornat a confirmar Andy Cowell, el director de l'equip d'Aston Martin, que està convençut que el prestigiós enginyer aconseguirà encertar amb el seu disseny de l'AMR 26.
“L'objectiu és guanyar múltiples campionats de manera consecutiva, un darrere l'altre, arribar al cim i quedar-s'hi. Estic convençut que això succeirà. No s'ha de prometre allò que no pots complir, però cal fixar-se grans objectius; metes que tothom creu impossibles, però després fer-les possibles” van ser les seves paraules. I malgrat que encara pot ser aviat, ja que necessiten millorar molt i en poc temps, no s'atreveixen a posar-se límits.
Amb dues estrelles com Newey i Alonso, que també acumulen una experiència brutal en ‘El Gran Circ’, no tenen cap dubte que es podran complir tots els objectius marcats.
Alonso espera tornar a guanyar una cursa el 2026
Alonso, en canvi, és molt més caut a l'hora de fer aquest tipus de declaracions, i es limita a recordar que tenen un llarg camí per recórrer encara. I abans que pensar a guanyar un nou títol de la Fórmula 1, la seva principal obsessió és poder pujar una altra vegada al capdamunt del podi.
Una cosa que no succeeix des de fa més d'una dècada, el 2013, i que espera que acabi el 2026, gràcies a Newey i a Aston Martin.
