El Gran Premi de Qatar va ser un dels dies més durs per a la gran majoria de pilots que van poder disputar-lo. Les condicions extremes a què s'enfronta tot aquell que puja a un monoplaça suposen un gran risc, i molts d'ells van patir les conseqüències en finalitzar la cursa. Esteban Ocon va acabar vomitant, Lance Stroll va haver d'anar a l'ambulància i fins i tot Logan Sargeant va haver d'abandonar la pista davant dels problemes que tenia per continuar competint, i és que va patir una deshidratació severa que el va obligar a parar.

Ja és conegut per tots la duresa d'aquesta cita al calendari i tampoc no va ser fàcil per a un Fernando Alonso que, atesa la seva experiència, ja sabia a què s'enfrontava, encara que no per això va ser menys dur. No va ser el millor dia per a l'asturià, si ho comparem amb el principi de temporada, però va acabar feliç. "Estic content amb el cap de setmana, perquè després d'acabar novens en Monza (Itàlia), no sumar punts a Singapur i ser novens al Japó, pensàvem que Qatar anava a ser un circuit difícil per a nosaltres i que no anàvem a puntuar massa. Però el cotxe va ser més competitiu de l'esperat, al costat de Ferrari i molt a prop de Mercedes," va dir l'asturià.

Fernando Alonso amb el puny en alt després d'acabar segon en Zandvoort / Foto: Europa Press
Fernando Alonso amb el puny en alt després d'acabar segon en Zandvoort / Foto: Europa Press

L'error de Fernando Alonso a Qatar...

Qatar sempre és un escenari complicat, de fet, tot just iniciar la cursa un xoc entre Lewis Hamilton i George Russell, li va permetre col·locar-se en tercera posició. "Veient-me tercer en la primera volta i amb possibilitats d'acabar almenys al 'top 5', després em va saber greu quan vaig sortir de la pista, vaig fer malbé, crec, una mica el fons del cotxe; ja no podia seguir Charles Leclerc de Ferrari i això va comprometre la meva cursa. Així que em queda aquest sabor agredolç, per la sortida de pista", va afirmar Fernando Alonso.

Precisament, aquesta situació li va generar uns problemes amb Charles Leclerc, més enllà de perdre posicions just quan acabava de canviar els seus pneumàtics mitjans pels durs. Allò el va fer perdre posicions i el ritme necessari per perseguir un Leclerc que no va desaprofitar l'oportunitat per avançar el d'Oviedo i sumar més punts per a un Ferrari que només comptava amb ell en pista. I és que Carlos Sainz es va quedar sense cursa després d'uns problemes amb el SF-23, que perdia combustible.

Charles Leclerc Carlos Sainz / Foto: EFE
Charles Leclerc i Carlos Sainz / Foto: EFE

Corria la volta 33 (sí, precisament aquest número) i Fernando Alonso va perdre el control de la part posterior del seu Aston Martin en la corba 2. Un error que li va suposar anar-se'n a l'escapatòria de grava amb una trajectòria ampla fins a trobar un camí d'asfalt que li va permetre reincorporar-se just per davant del pilot monegasc de Ferrari, que no va tardar a guanyar-li la posició (amb els pneumàtics bruts de l'asturià i amb el fons pla trencat).

... provoca les burles de Ferrari

Precisament, l'acció del bicampió del món ha generat controvèrsia i les burles des del mur de Ferrari, sobretot d'un Frédéric Vasseur, que no va dubtar a atiar l'asturià. "Si l'incident hagués estat al contrari, crec que Fernando Alonso hauria dit més per la ràdio, que clarament la seva vida estava en perill i tal i tal", va dir el cap d'equip d'il cavallino rampante en clar to de burla cap a l'asturià, evocant l'unsafe release de Hamilton en el Gran Premi del Canadà que va obligar l'asturià a sobreactuar per esquivar el britànic.

Frederic Vasseur enfadat de braços plegats / Foto: Europa Press
Frédéric Vasseur enfadat de braços plegats / Foto: Europa Press

"Crec que aquest moviment tan brusc, que va tallar la pista en 90 graus, va ser massa, però jo no prenc les decisions", va afegir Vasseur demanant un càstig per al pilot d'Aston Martin que no va arribar, encara que sí que hi va haver una petita reprimenda cap al veterà pilot d'Aston Martin. Un incident que no va tenir importància per al bicampió del món, però que ha provocat les burles de l'escuderia italiana.