Fermín Aldeguer ha estat el gran guanyador del cap de setmana al Gran Premi d'Indonèsia de MotoGP. Si a la cursa esprint va acabar en segona posició i ja va estar a punt de guanyar, aquest diumenge ha estat el millor de tots, amb un avantatge brutal, i imposant-se a plaer a Mandalika. El podi, completat per Pedro Acosta, segon, i Àlex Márquez, tercer, confirma que ha estat una de les curses més igualades de la temporada. Però la notícia del dia ha estat la duríssima caiguda de Marc Márquez a la primera volta.
Fermín Aldeguer guanya a plaer a Indonèsia
Un inici de cursa molt i molt mogut, sobretot per una caiguda provocada per Marco Bezzecchi que ha arrossegat Marc Márquez, amb el pilot català sent el més malparat. Al davant, domini de Pedro Acosta, sent el més ràpid als primers revolts i fent una declaració d'intencions del que seria la seva carrera. Tot i això, després de l'eliminació dels dos grans favorits a la victòria, la lluita ha estat ferotge.
El primer a dir-hi la seva ha estat Aldeguer, sense cometre errades en les primeres voltes i imparable quan s'ha situat líder. El murcià de l'equip Gresini, ha comandat la cursa amb mà de ferro i s'ha acabat imposant amb un avantatge enorme, confirmant que no ha tingut rival en cap moment. I, a més, ha estat el segon vencedor més jove a la història de MotoGP, amb 20 anys i 183 dies, només superat per Marc Márquez.
Lluita molt emocionant pel podi
Però el més interessant s'estava cuinant. Aldeguer a banda, del segon classificat al dotzè anaven un darrere l'altre com si fos un tren de Moto2 o Moto3. I hi ha hagut intercanvis constants de posició. Entre els primers, sempre present un Pedro Acosta molt sòlid i que no ha volgut arriscar més del compte. També bones sensacions d'Àlex Rins, sublimant el seu paper amb la Yamaha. I un sempre atent Àlex Márquez, buscant el màxim de punts després de la caiguda d'un decebedor Pecco Bagnaia des de la cua de la cursa.
I en les voltes finals ha arribat la gran emoció. Pedro Acosta, anant a més, s'ha acabat imposant per ocupar el segon graó del podi després de veure que Àlex Rins i Àlex Márquez el sobrepassaven momentàniament per intentar acabar per darrere d'Aldeguer. El segon murcià del dia ha estat millor a les voltes finals i ha aconseguit la segona posició. I el tercer lloc del podi se l'ha adjudicat Àlex Márquez, que no havia tingut un bon cap de setmana, però que s'ha aprofitat de la caiguda de pneumàtics de Rins, que no ha pogut mantenir el ritme i finalment ha acabat a la zona del darrere de la cursa.
El que també es confirma aquest cap de setmana, que no ha tingut el català Maverick Viñales sobre l'asfalt, recuperant-se de l'última lesió, és que Àlex Márquez es consolida a la segona posició del Mundial. Després de la seva tercera posició i de la caiguda de Bagnaia, és més a prop del subcampionat de MotoGP. I, a sobre, guanya el premi al millor pilot independent d'aquest 2025.
Gran Premi d'Indonèsia de MotoGP
Pilot | Equip | Temps | |
---|---|---|---|
1 | Fermín Aldeguer | Tech3 | 41'07,651" |
2 | Pedro Acosta | KTM | +6,987" |
3 | Àlex Márquez | Gresini | +7,896" |
4 | Brad Binder | KTM | +8,901" |
5 | Luca Marini | Honda | +9,129" |
6 | Raúl Fernández | Trackhouse | +9,894" |
7 | Fabio Quartararo | Yamaha | +10,087" |
8 | Franco Morbidelli | VR46 | +10,350" |
9 | Fabio Di Giannantonio | VR46 | +13,223" |
10 | Àlex Rins | Yamaha | Caiguda |
Pecco Bagnaia | Ducati | Caiguda | |
Marc Márquez | Ducati | Caiguda |