Portugal és una de les alternatives per guanyar aquesta Eurocopa de França 2016. En el seu debut ha estat encertada, però no ha pogut superar Islàndia, una selecció en auge. Empat a un gol i resultat just.
Els islandesos han sorprès a alguns aficionats, però durant la classificació pel campionat europeu de seleccions ja van fer un gran paper. En la fase anterior van quedar segons de grup i va ser la selecció culpable de l’eliminació d’Holanda, que fa dos anys havia quedat tercera en el Mundial de futbol a Brasil.
Portugal ha fet millor partit en el global. Amb una primera part molt superior al rival, ha aconseguit avançar-se al marcador amb un bon gol de Nani després d’una gran jugada d’equip. A l’inici de la segona part han patit el bon joc d’Islàndia, però a mesura que han avançat els minuts el partit ha passat a ser dels portuguesos.
Els islandesos no s’han rendit i han viscut el seu moment de glòria al minut 50 quan Birkir Bjarnason ha marcat el gol de l’empat. Però no ha estat només un gol: ha estat ‘el gol’. Bjarnason ha aconseguit la fita més important de la història del futbol a Islàndia. En la seva primera participació en una competició de nivell com és l’Eurocopa, aconsegueix fer un gol.
Islàndia no havia participat fins a dia d’avui en la fase final d’un Mundial o Eurocopa. L’empat dels islandesos contra Portugal serà sempre recordat al seu país. I més que un gol, ha estat un golàs. Assistència des de la banda dreta i Bjarnason remata amb el bessó de la cama dreta la pilota a boca de canó fins el fons de la xarxa.
Ah que GOLAZOOO Bjarnason la prende de volea en el area y pone el 1-1 #ISL frente a #POR en la #EURO2016 pic.twitter.com/LBt6rdHoVK
— 90 Minuts Mexico (@90minutosMex) 14 de juny de 2016
Empat importantíssim per Islàndia i bones sensacions per Portugal, però amb un resultat insuficient. La propera jornada del grup serà el dissabte dia 18.
Hongria es revenja del 1934 (0-2)
Des que a l'any 1919 l'Imperi austrohongarès es va separar, els països d'Àustria i Hongria només havien jugat un partit oficial a Mundial o Eurocopa. Aquell partit va ser el 31 de maig de 1934 al Mundial d'Itàlia i els austríacs es van imposar per 2-1. El d'avui ha estat el segon partit. L'enfrontament ha estat diferent i els guanyadors han estat els hongaresos imposant-se per 0-2.
La segona meitat ha estat la clau del partit. Un gol de Szalai al minut 62 era de les primeres ocasions clares dels hongaresos. Poc després, expulsió de Dragovic al combinat d'Àustria per doble targeta groga, i gol al minut 86 d'Stieber per acabar de rematar la victòria d'Hongria.
L'obra d'art l'ha creat Szalai quan ha fet dues parets espectaculars en el primer gol. Aquest moment ha estat quan Hongria s'ha cregut que podia guanyar el partit.
Klenheisler Laszlo'nun müthiş pasıyla kaleciyle karşı karşıya Szalai topu ağlara gönderdi.#AUT #HUN #EURO2016 pic.twitter.com/aK2vipjNMN
— Yeni Şafak Spor (@yenisafakspor) 14 de juny de 2016
La cosa podria haver canviat molt si al primer minut de joc un xut de David Alaba, el migcampista del Bayern de Munic i ànima de la selecció austríaca, no hagués enviat la pilota al pal i hagués acabat en gol. Els primers quaranta-cinc minuts han estat tàcticament guanyats per Àustria, però no han aconseguit decantar la balança amb un gol.
Amb la derrota es veu clarament com la selecció d'Àustria no és especialment un equip d'Eurocpoes. En la seva primera classificació pels seus propis mitjans no ha aconseguit estrenar-se amb victòria. La seva única participació al torneig europeu va ser el 2008 quan jugaven com amfitrions i no van haver de disputar la fase classificatòria.
Per l'altra banda, Hongria aconsegueix tres punts molt importants per tenir opcions de passar a la següent fase. Els hongaresos no es classificaven per una fase final d'una competició de seleccions des de fa 30 anys. L'últim precedent va ser al Mundial del 1986 a Mèxic. A l'Eurocopa no hi participava des del 1972 a Bèlgica quan va arribar a les semifinals.
Grup F
PAÍS | PJ | G | E | P | GF | GC | PTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hongria | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 3 |
Islàndia | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
Portugal | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
Àustria | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 |