L'Espanyol, a un pas de fitxar Issiaka Kamate, jove perla de l'Inter de Milà

L'Espanyol està a un pas de tancar el fitxatge del centrecampista Issiaka Kamate, jove perla francesa de 22 anys de l'Inter de Milà. Segons asseguren des d'Itàlia, l'operació està pròxima a tancar-se per 3 milions d'euros, tot i que l'Inter es reservaria una opció de recompra per una xifra encara per concretar.

Polivalència per al centre del camp de l'Espanyol

Format a les categories inferiors del Montfermeil, Issiaka Kamate va ser captat per l'Inter de Milà el 2020. Fa tres temporades, després de tres anys formant-se a les categories inferiors del conjunt italià, va jugar com a cedit a l'AVS Futebol de Portugal i un any després ho va fer al Mòdena, amb el qual va participar en 10 partits. La temporada passada va tornar a l'Inter, ja com a jugador del filial. En les últimes setmanes, el seu nom havia estat vinculat a l'Atlètic de Madrid, que el volia per al seu equip filial, i al Granada, tot i que sembla que el club que l'acabarà fitxant serà l'Espanyol.

Un dels punts que més agraden de Kamate és la seva polivalència, ja que pot actuar tant de migcampista com més escorat a la banda, aprofitant la seva enorme potència i la seva qualitat amb la pilota als peus. La temporada passada va acumular un total de 33 partits amb el filial neroazzurro, en els quals va marcar sis gols i va donar tres assistències de gol. El mes de febrer, a més, va tenir l'oportunitat de debutar amb el primer equip, en un partit de la Coppa d'Itàlia contra el Torino, en el qual va donar una assistència de gol.

Cinquè reforç de l'Espanyol 2026/27, en espera de Bryan Zaragoza

En el cas que es completi l'operació, Issiaka Kamate serà el cinquè reforç per a l'Espanyol 2026/27, després dels fitxatges de Calatrava (Castelló), Moscardó (París Saint-Germain), Hartman (Burnley) i Unai Núñez (Celta).

Manolo González Espanyol EFE
Manolo González, entrenador del RCD Espanyol / Foto: EFE

El següent perfil que vol reforçar Monchi és el d'extrem, posició per a la qual ha sonat en els últims dies el nom de Bryan Zaragoza, que no entra en els plans de Vincent Kompany per al Bayern de Múnic. El malagueny ha jugat en les últimes temporades com a cedit a l'Osasuna, el Celta i la Roma, encara que en cap ha aconseguit assentar-se. Tot i tenir només 24 anys, Zaragoza és un jugador molt experimentat, a la qual cosa afegeix el seu enorme desbordament, tant contra defenses tancades, gràcies a la seva gran capacitat per al regat, com anant als espais, on aprofita la seva gran velocitat.