La selecció espanyola torna al positivisme després de la contundent victòria contra l'Aràbia Saudita al Mercedes-Benz Stadium d'Atlanta (4-0). Espanya, ultraofensiva i amb les idees molt clares des del primer minut, ha protagonitzat un festival de gols gràcies a l'encert dels seus referents: Lamine Yamal i Mikel Oyarzabal. Una victòria fonamental a la segona jornada que li serveix per liderar el Grup H i pràcticament garantir-se el passi als setzens de final del Mundial de futbol 2026.
Lamine Yamal i Mikel Oyarzabal manen a Atalanta
Era el moment de la veritat per a Espanya, buscant reconciliar-se amb el Mundial després d'un inici decebedor. I amb els canvis introduïts per Luis de la Fuente, sobretot amb l'entrada de Lamine Yamal entre els titulars, la versió ha estat molt millorada. Des del primer minut, exhibició tècnica de l'estrella espanyola i del Barça, a més de generar moltíssim perill amb les seves constants centrades.

I mentre el joc queia sempre cap a la banda dreta, on hi era Lamine Yamal, Dani Olmo, Pedro Porro i Álex Baena s'apropaven al gol amb rematades des de lluny. Però ha estat l'omnipresent Lamine Yamal qui ha marcat al minut 10 des de dins l'àrea petita (1-0) gràcies a una centrada perfecta d'Oyarzabal. Però això no seria tot, ja que després del recital de la gran figura espanyola, ha estat el torn del davanter referència d'Espanya.
Oyarzabal, que havia fet un partit desastrós en l'estrena, ha marcat al minut 21 després d'un córner que s'ha enrevessat (2-0). Però és que tres minuts després ha completat el seu doblet, demostrant que també pot ser un killer de l'àrea (3-0). Una selecció espanyola que ja havia fet la feina abans de la mitja hora de joc, però que ha continuat atacant i generant ocasions per ampliar el marcador.

Espanya completa la primera victòria amb un gol més
El monòleg espanyol del primer temps ha continuat a la segona part amb l'inconformisme d'un equip que necessitava reivindicar-se. I ha estat sense els dos grans protagonistes del partit, ja que Lamine Yamal i Oyarzabal han deixat el seu lloc a Yéremy Pino i Ferran Torres. Però la tònica ha estat la mateixa, amb atacs espanyols i amb més gols. Nou córner perillós, xut de Cucurella i desafortunat gol en pròpia de Hassan Altambakti (4-0).
Un duel que, veient que estava resolt, ha abaixat el ritme. I aleshores han entrat Nico Williams i Mikel Merino, per Álex Baena i Dani Olmo, per tornar-lo a revolucionar. No estat encertat Ferran Torres en una ocasió claríssima. Pedri també ha deixat el seu lloc a Fabián Ruiz. I just abans d'acabar el partit, Ferran Torres ha marcat el cinquè gol, però el VAR l'ha acabat anul·lant per fora de joc després de dos minuts de revisió. Tot i això, una Espanya somrient suma tres punts per liderar el Grup H i ja pràcticament garantir-se el passi a la fase d'eliminatòries del Mundial 2026.