Ha arribat l'hora de la veritat per a Espanya. Després de superar la fase de grups com a primera classificada, la selecció espanyola afronta els setzens de final contra Àustria. Malgrat que han deixat alguns dubtes durant la primera fase, els homes de Luis de la Fuente seran els favorits clars per passar a vuitens. Això sí, tal com s'ha demostrat en aquest Mundial, qualsevol selecció pot oferir problemes. Així, el combinat espanyol no es pot relaxar davant un combinat que té jugadors interessants com Alaba, Laimer, Sabitzer o Arnautovic.
- Una Espanya de mínims supera l’Uruguai (0-1) i certifica el lideratge del grup
- L'enrevessat camí d'Espanya cap a la final del Mundial: dos ventafocs i dos colossos
Espanya està més que avisada. Durant els primers partits que s'han disputat de setzens de final d'aquest Mundial, ja s'han vist les primeres sorpreses. La més sondada de totes, la del Paraguai davant Alemanya. A més, altres equips com el Brasil o Anglaterra han patit de valent per passar de ronda.
ES LA BOMBA DEL MUNDIAL. ES PARAGUAY HACIENDO HISTORIA. ES LA ALBIRROJA CARGÁNDOSE A ALEMANIA, CUATRO VECES CAMPEONA DEL MUNDO 💣💥
— DAZN España (@DAZN_ES) June 29, 2026
Porque el fútbol es maravilloso. Porque en el fútbol ocurren historias inolvidables 🇵🇾🥹#DAZNMundial #FIFAWorldCup pic.twitter.com/cLK8sThfuK
Nico Williams serà una de les absències destacades per aquest partit. El futbolista de l'Athletic Club va tornar a caure lesionat en el partit contra l'Uruguai després de rebre una duríssima entrada en els últims minuts del temps reglamentari. Després de conèixer la seva lesió, l'extrem basc va assegurar que era un dels dies més durs de la seva vida.

El partit d'avui es disputarà a l'impressionant SoFi Stadium de Los Ángeles, l'estadi més car del món. Es tracta d'una obra de 5.000 milions d'euros amb pantalla gegant i tecnologia d'última hora. Va ser inaugurat el setembre de 2022 i té una capacitat per a 70.000 espectadors.
Termina la rueda de prensa del míster y no podéis haceros una idea de las ganas que tenemos que jugar AQUÍ mañana.#VamosEspaña | #CopaMundialFIFA pic.twitter.com/dDtFu2dSbW
— Selección Española Masculina de Fútbol (@SEFutbol) July 1, 2026
Àustria té jugadors de talla mundial com Alaba, Laimer o Sabitzer. Aquest últim és, segurament, l’home més perillós de la selecció austríaca. Ha militat en equips com el Bayern de Múnic i el Manchester United, i actualment juga al Borussia Dortmund.

11 D'ÀUSTRIA:
Schlager; Posch, Danso, Alaba, Laimer; Seiwald, Schlager, Wanner; Schmid, Gregoritsch i Sabitzer.
Our XI. Time to deliver! 👊💥 #GemeinsamÖSTERREICH #ATeamOneFamily #FIFAWorldCup pic.twitter.com/RlYEpm1MGw
— ÖFB - oefb.at (@oefb1904) July 2, 2026
Luis de la Fuente aposta per Pedro Porro i deixa Marcos Llorente a la banqueta. També situa Pedri a la base, al costat de Rodri, i dona entrada a Olmo per jugar com a interior més avançat. Pel que fa a la resta, tot igual, amb totes les mirades posades en Lamine Yamal.

11 D'ESPANYA:
Unai Simón; Pedro Porro, Cubarsí, Laporte, Cucurella; Rodri, Pedri, Olmo; Lamine Yamal, Oyarzabal i Baena.
🚨 OFICIAL | Así jugamos hoy en Los Ángeles.#VamosEspaña | #CopaMundialFIFA pic.twitter.com/qBc6g16H4T
— Selección Española Masculina de Fútbol (@SEFutbol) July 2, 2026
Espanya va superar la fase de grups com a primera classificada. Tot i empatar contra Cap Verd en l'estrena (0-0), va poder sumar els tres punts tant contra l'Aràbia Saudita (4-0) com davant l'Uruguai (0-1).

Ha arribat el torn d'Espanya. El conjunt dirigit per Luis de la Fuente es mesurarà a Àustria a partir de les 21:00 hores a Los Ángles amb l'objectiu de certificar la seva qualificació per a vuitens de final. En un principi és la gran favorita, però aquest Mundial ja ha demostrat que està carregat de sorpreses.
⚔️ Hoy jugamos los 𝗗𝗜𝗘𝗖𝗜𝗦𝗘𝗜𝗦𝗔𝗩𝗢𝗦 de la #CopaMundialFIFA.
— Selección Española Masculina de Fútbol (@SEFutbol) July 2, 2026
💻 𝗣𝗿𝗲𝘃𝗶𝗮 I España quiere ser la estrella que más brille en Los Ángeles: https://t.co/LzKv06Wg4X#VamosEspaña pic.twitter.com/ehpAzGLw2W