"És increïblement frustrant. Hem perdut tota la competitivitat. Només m'heu d'escoltar, he trobat una manera de gestionar millor aquests problemes". Aquest va ser un dels enigmàtics missatges que va deixar anar Charles Leclerc per ràdio, quan estava en la part alta de la classificació. En aquell moment ningú no entenia res, ja que el monegasc estava lluitant per la victòria, però de cop els seus temps es van desplomar, fins a caure del podi.
Les sospites de George Rusell
George Rusell, que va veure com Leclerc gairebé el llança de la pista quan li va avançar, una temeritat que va acabar en sanció per al monegasc, no va dubtar a posar en preavís a la FIA, deixant caure que Leclerc podria estar conduint un monoplaça il·legal. "Vaig veure el lent que conduïa. L'únic que se'ns acudeix és que havien posat el cotxe massa baix i necessitaven augmentar la pressió dels pneumàtics per a l'últim stint (quan Leclerc va parar per segona vegada)", va deixar caure Rusell.
El tremend emprenyament de Leclerc amb l'estratègia de Ferrari ��������#HungríaDAZNF1 �������� pic.twitter.com/32bN0OSi0y
— DAZN Espanya (@DAZN_ES) August 3, 2025
"També van utilitzar una manera de motor que feia que el motor fos més lent al final de la recta, just on més es desgasten les taules del terra. Problema de xassís? Òbviament, Leclerc no et dirà que estaven a punt de ser il·legals. Això és l'únic que se'ns acudeix basant-nos en els temps per volta i en la manera de motor que utilitzaven, i coses així", va afegir el pilot de McLaren.
Leclerc afirma que hi havia un problema al xassís
I és que la pèrdua de competitivitat de Ferrari i les queixes de Leclerc quan, aparentment, anava com un tret, ha obert el debat sobre si els missatges del pilot de Ferrari estaven sent donats en clau, per amagar que realment estava rodant amb el motor molt enganxat a terra, la qual cosa no és legal.
JA TENIM MOGUDA! 😱
— DAZN Espanya (@DAZN_ES) August 3, 2025
RUSSELL EXIGEIX SANCIÓ PER A LECLERC DESPRÉS QUE CANVIÉS LA TRAJECTÒRIA EN LA FRENADA ������������#HungríaDAZNF1 �������� pic.twitter.com/UFAfZUlPZG
No s'ha d'oblidar que en el Gran Premi de la Xina, ambdós Ferrari van ser desqualificats per un motiu similar a què va esmentar George Russell: el desgast excessiu de la planxa del fons pla. Aquesta peça, crucial per al reglament tècnic, no pot reduir-se per sota dels 10 mil·límetres de gruix. Quan un cotxe circula massa a prop de l'asfalt, el risc de desgast augmenta significativament. Ajustar la pressió dels pneumàtics podria ser una de les solucions per mitigar aquest problema i evitar futures sancions. "Òbviament en el cotxe no tenia tota la informació, però ara sí. Des de la volta 40 vam tenir un problema al xassís. Des d'aquell moment vaig ser un passatger, no podia fer res més. Tenia molta frustració al cotxe perquè pensava que el problema derivava d'una altra elecció feta al cotxe, però no era així", es va limitar a afirmar Leclerc després de la carrera. Problema de xassís? És el gran dubte que, de moment, no s'ha revelat.