Eric Garcia ha passat de ser un d'aquests jugadors que semblaven destinats a un paper secundari a convertir-se en una de les peces més fiables del Barça. Ha jugat com a central, lateral i fins i tot en moments més avançat en la posició de pivot, i precisament aquesta capacitat per adaptar-se a diferents contextos és una de les coses que més valoren dins del conjunt blaugrana. Després d'una temporada on ha respost sempre que se l'ha necessitat, el defensa entén que ha fet mèrits suficients per ser al Mundial. Però també sap que el nivell no sempre és l'únic criteri que s'usa.

I és que dins de la selecció espanyola hi ha posicions on la competència s'ha tornat especialment dura. I l'eix de la defensa és una d'elles. Luis de la Fuente fa temps que construeix una base recognoscible i això obliga qualsevol que vulgui entrar a fer una temporada pràcticament perfecta per ser una opció real.

Eric Garcia sent que ha fet més que suficient

Dins del Barça existeix la sensació que l'Eric ha signat la seva millor temporada. Més enllà del rendiment, ha demostrat que és un jugador capaç d'exercir de líder en un equip summament jove, en el qual el de Martorell és el capità general.

Eric Garcia celebra gol vs Oviedo
Eric Garcia celebra gol vs Oviedo

A més, ha aconseguit una cosa que semblava complicada fa un temps, com deixar de ser vist com una solució d'emergència per convertir-se en una peça intocable. Per això, existeix la idea que hi ha arguments de sobres per ser entre els elegits per al Mundial de 2026. Però el problema no està tant en ell com en el context que troba al davant.

Cubarsi i Huijsen parteixen amb avantatge

Pau Cubarsi s'ha consolidat com un dels noms més forts dins del futur immediat de la selecció. Joventut, personalitat i rendiment al màxim nivell l'han col·locat molt amunt dins de les preferències del seleccionador. Al seu costat apareix Dean Huijsen, un altre perfil que encaixa molt bé en la idea de creixement que busca Luis de la Fuente. Tanmateix, si hi ha alguna cosa que ha quedat clara, és que l'Eric ha fet un any igual o millor que tots dos.

Això no significa que l'Eric Garcia estigui fora. El seleccionador sap que Eric Garcia és un jugador que aportarà valor i això suma molt. Tot i així, el defensa sap que el repte no serà convèncer que té nivell per anar al Mundial. El repte serà obrir-se pas en una posició on, probablement, dos dels noms que més agraden al seleccionador ja semblen tenir molt de terreny guanyat.