L'inici de temporada en l'Atlètic de Madrid simplement es pot catalogar com a desastrós. Després d'haver realitzat una important inversió de diners durant l'estiu, per portar fitxatges del nivell d'Álex Baena, Giacomo Raspadori, Matteo Ruggeri, Thiago Almada, Johnny Cardoso o David Hancko, esperaven poder competir amb el Reial Madrid i amb el Barça. I molta gent s'atrevia a assegurar que serien la gran revelació del curs en la Champions League.

Però la realitat és que els resultats són molt lluny de les expectatives. Tan sols han guanyat un partit, contra el Vila-real, i en el debut en la màxima competició continental van ser derrotats pel Liverpool. I en La Liga EA Sports, es troben en una depriment dotzena plaça, amb un balanç de tres empats, una victòria i una derrota en les cinc jornades que s'han disputat fins al moment. Resulta comprensible que Diego Pablo Simeone sigui tan qüestionat.

Simeone queixa Atlètic Reial Madrid Europa Press
Diego Pablo Simeone

El seu projecte presenta uns clars símptomes d'esgotament, i ja hi ha veus que suggereixen que el millor que podria fer Enrique Cerezo és prescindir dels seus serveis, i contractar un nou entrenador. Ara per ara, en el Metropolità no hi ha la intenció d'acomiadar el tècnic argentí, a causa de la increïble compensació econòmica que haurien de pagar-li. Però és indubtable que si la campanya acaba sent un desastre, haurà d'acabar dient adeu després de més d'una dècada.

No serà fàcil trobar un substitut capaç de fer oblidar 'El Cholo', que sempre serà una llegenda de l'Atleti, i pot presumir de ser l'entrenador que més temps ha durat a la banqueta blanc-i-vermella. Però ja han iniciat la recerca d'un reemplaçament d'absolutes garanties, i un nom que sempre ha agradat molt en la direcció esportiva és el de José Bordalás, que acumula una experiència sensacional, dirigint clubs com el València, l'Alabès, l'Elx o l'Alcorcón.

Pepe Bordalas EFE
José Bordalás

I, en especial, el Getafe, on segueix en el dia d'avui, i va aconseguir classificar l'equip als quarts de final de l'Europa League, i quedar-se molt a prop de la Champions. I sempre, traient el màxim rendiment dels seus futbolistes, malgrat perdre habitualment a les principals estrelles de l'equip, i sense tenir un pressupost elevat.

Cerezo, convençut amb el fitxatge de Bordalás

Bordalás continua fent història en el Coliseum Alfonso Pérez, i Cerezo està convençut que podria omplir l'enorme buit que deixaria Simeone quan deixi l'Atleti.

Una opció que no s'haurà de perdre de vista.