Enric Mas mostra orgullós el mallot vermell de líder i es converteix en el nou rei de la Vuelta a Espanya. El ciclista mallorquí de l'equip Movistar es corona en un final de festa atípic a Granada i guanya la seva primera gran volta (gràcies al prematur adeu de Tadej Pogacar). La jornada definitiva se l'ha acabat emportant Johannessen en un final que ha estat a l'esprint.
Johannessen regna en l’última etapa
La darrera etapa de la Vuelta ha avançat sense grans moviments durant bona part del recorregut. El pilot ha rodat agrupat i a un ritme baix, amb una primera hora en què la mitjana no ha arribat als 30 km/h. La situació ha començat a canviar amb l’entrada al circuit de Granada, als voltants de l’Alhambra, on els corredors han afrontat quatre voltes amb diverses pujades. En els primers passos, però, ningú no ha aconseguit obrir un forat important i el grup principal ha continuat compacte.
Tot ha canviat en les últimes voltes. Pello Bilbao ha estat un dels grans animadors de la jornada amb un atac a les primeres rampes de l’última pujada, arribant a disposar d’uns deu segons de marge, però l’aventura del corredor basc no ha anat a més. Després de ser neutralitzat, el grup capdavanter ha quedat reduït a una desena de corredors, mentre els principals favorits han quedat despenjats de la lluita per la victòria d’etapa. Finalment, Johannessen ha estat el més ràpid en un ajustat esprint davant de Romele i s’ha endut el triomf de la darrera etapa de la Vuelta. Però, totes les mirades estaven posades en Enric Mas, el guanyador de la Vuelta.
Stage 2⃣1⃣ | Etapa 2⃣1⃣
— La Vuelta (@lavuelta) September 13, 2026
🏆 @TobiasJohannes1 - @UnoXteam 🏆
𝐉𝐎𝐇𝐀𝐍𝐍𝐄𝐒𝐒𝐄𝐍 𝐂𝐎𝐍𝐐𝐔𝐄𝐑𝐒 𝐆𝐑𝐀𝐍𝐀𝐃𝐀 🏰#LaVuelta26 👋 @ciclistacofidis pic.twitter.com/Wmjnx1JNEo
La primera gran corona d'Enric Mas
Un Enric Mas que per fi es corona en una gran volta. El mallorquí semblava haver perdut el camí dels grans triomfs i totes les opcions de farcir la seva carrera amb una victòria final a la Vuelta a Espanya, Tour de França o Giro d'Itàlia. Recordem que fins ara havia aconseguit pujar en quatre ocasions al podi a Madrid i també tenia quatre top-10 més a París i a la capital espanyola. Una carrera esportiva plena d'alts i baixos, que ara toca el cel amb un premi totalment merescut.
Si gairebé tothom havia perdut la fe en ell, Mas, de 31 anys, ha recuperat la seva millor versió. Enrere queda el seu bloqueig mental en els descensos que li impedia estar entre els millors i competir en etapes d'alta muntanya. A més, una tromboflebitis patida ara fa poc més d'un any, quan es va veure obligat el Tour de França, el va deixar en una situació plena d'incògnites. I si semblava que no podria recuperar mai més la seva millor versió, ara ha tornat l'Enric Mas que marca les diferències en els dies més exigents.
ENRIC MAS, CAMPEÓN DE 🇪🇸 #LaVuelta26
— Movistar Team (@Movistar_Team) September 13, 2026
🔴 Te lo merecías más que nadie, Enric.
💙 ¡ENHORABUENA!#RodamosJuntos | @movistar_es pic.twitter.com/P21u3PeBvm
Mostra d'això és que des del juliol del 2024 ningú podia recuperar el terreny perdut amb Tadej Pogacar després d'un dels seus atacs definitius, i això va passar fa uns dies a l'sterrato de l'alt del Bartolo. És cert que l'abandonament de l'eslovè li va deixar via lliure per guanyar, però és que la versió més ofensiva i dominadora d'Enric Mas l'ha portat a convertir-se en el millor de la Vuelta a Espanya 2026. Félix Gall (2n) i Primoz Roglic (3r) no han pogut fer més que aplaudir el just vencedor. I el ciclisme espanyol torna a somriure després que l'últim espanyol que va acabar regnant a la Vuelta va ser Alberto Contador el 2014.
