Després que s'hagin confirmat els salaris dins de MotoGP, no han trigat a aparèixer les primeres reaccions del públic. I hi ha moltes sorpreses, com veure en Pedro Acosta tan avall, amb un salari molt discret, malgrat ser considerat com la gran promesa del motociclisme, i haver estat el referent de KTM des de la seva arribada a la categoria reina, fa més d'un any. Però això no li ha servit per cobrar més d'1,5 milions d'euros a l'any.

Un sou acceptable, però que el col·loca per sota de companys com l'Enea Bastianini, que guanya 2,5 'quilos', o de Maverick Viñales, que percep quatre milions anuals, i que han tingut un rendiment molt més discret i irregular que ell. De fet, malgrat ser sisè a la classificació general de pilots, la mateixa posició en la qual va finalitzar el curs anterior, hi ha fins a deu pilots que guanyen més diners que 'El Tauró de Mazarrón'.

Maverick Viñales 

I molts d'ells, sense merèixer-ho, i tenint un palmarès més discret que el '37', que va arribar a MotoGP després de proclamar-se com a campió de Moto3 i de Moto2, i que en el seu any com a 'rookie' ja va aconseguir una 'pole position' i diversos podis a les Tissot Sprint i a les curses dominicals. Tot i això, està clarament per darrere d'Àlex Rins, que percep 2,2 milions al Monster Energy Yamaha Team, malgrat les seves discretes actuacions.

A la marca d'Iwata, també tenim en Jack Miller cobrant un sou més alt que l'Acosta, que precisament va ser qui li va treure el seu seient al Red Bull KTM Factory Racing Team. Actualment és al Prima Pramac Racing Team, on guanya tres milions d'euros, és a dir, el doble que en Pedro. I exactament el mateix que en Joan Mir, qui va aconseguir el seu primer podi des que va arribar a Honda l'últim cap de setmana, durant el Gran Premi del Japó.

Àlex Rins 

Molt lluny queden pilots com en Jorge Martín, en Francesco Bagnaia, en Marc Márquez o en Fabio Quartararo, que són els pilots més ben pagats de MotoGP, en especial, els dos últims, amb 12 'quilos' anuals cadascun.

Els pilots amb un sou més baix que l'Acosta

Entre els pilots que perceben un sou més baix que l'Acosta tenim l'Àlex Márquez, que és la gran sorpresa, ja que no arriba ni al milió d'euros. I, també, en Marco Bezzecchi, que es queda en 400.000 euros, malgrat el seu rendiment a Aprilia, i anteriorment al Pertamina Enduro VR 46 Racing Team.

Altres noms són els d'en Fermín Aldeguer, en Luca Marini, en Fabio Di Giannantonio o l'Ai Ogura.