L'Emilio Sánchez Academy s'ha convertit aquest mes d'agost en epicentre a Espanya i Europa de tornejos de referència i motor d'oportunitats per a joves tennistes, amb competicions del circuit Tennis Europe en les categories Sub-12, Sub-14 i Sub-16, consolidant així el seu paper com a plataforma per al desenvolupament del tennis juvenil.
Segons va informar aquest dijous l'acadèmia, els tornejos reuneixen jugadors de més de 30 nacionalitats, consolidant al centre fundat per Emilio Sánchez Vicario en un "referent competitiu i formatiu" per a joves promeses del tennis de tot el món.
Aquest circuit, considerat com el primer pas cap al professionalisme, ha estat trampolí per a figures com Carlos Alcaraz, Jannik Sinner, Rafael Nadal o Paula Badosa, que van competir en aquest mateix escenari anys enrere.
L'Emilio Sánchez Academy s'ha refermat al llarg dels seus 26 anys de trajectòria com a "escenari d'oportunitats", amb un programa de tornejos de cinc etapes, que van des d'Iniciació fins a Elit d'Alt Rendiment, amb el suport d'un calendari anual de més de 30 esdeveniments.
Només en les etapes de formació i avançada, organitza al voltant de 20 tornejos per categoria d'edat i sexe (sub 12, sub 14, sub 16 i sub 18), la qual cosa ofereix als jugadors oportunitats constants per millorar i posar-se a prova.
En l'àmbit internacional, organitza almenys un esdeveniment per grup d'edat cada any, la qual cosa permet portar a les seves pistes de l'acadèmia talents que s'han convertit en els millors de tot el món: el tennista murcià Carlos Alcaraz, que va aixecar al seu dia el trofeu sub 14 i va ser guanyador del Challenger 2019; Jannik Sinner, que va conquerir el títol sub 18 abans de fer el salt al circuit ATP; Casper Ruud va ser finalista sub 14 o Rafa Nadal, que va ser el guanyador d'un dels primers títols ITF Futures el 2002.
"El nostre objectiu com a acadèmia és senzill: volem que tots els jugadors que passen per les nostres pistes se'n vagin com a tennistes, veritables competidors que es comporten amb habilitat, disciplina i respecte per l'esport. Els tornejos són màgics per l'energia i l'ambient que creen", va dir Emilio Sánchez Vicario.
Per les parets de l'acadèmia, localitzada a El Prat de Llobregat (Barcelona), pengen fotos de jugadors que van arribar al seu dia per perseguir el seu somni i, pel camí, van aprendre a lluitar i a ser resilients. "Els valors que van demostrar en les seves primeres etapes són els mateixos que es veuen avui dia quan juguen als escenaris més importants del món", va recordar.
Aquesta setmana està competint en aquestes pistes el germà de Carlos Alcaraz i s'afegeix a l'elenc de jugadors que destaquen pel seu talent, el seu esforç i la seva habilitat. Així mateix, l'extennista espanyol i fundador de l'acadèmia posa de relleu l'esforç realitzat per tot el seu equip de professionals per poder organitzar tants esdeveniments i competicions cada any.
© SERVIMEDIA. Aquest contingut pertany a Servimedia. La seva difusió està permesa únicament als clients d'aquesta agència de notícies, sempre que s'esmenti Servimedia com a font o autor. Tots els drets estan reservats. Està prohibida la seva distribució o comunicació pública per part de tercers, independentment del mitjà o format utilitzat.