Encara que en el Ducati Lenovo Team estan convençuts que és una simple qüestió de temps que Marc Márquez acabi celebrant un nou títol mundial de MotoGP, el primer des de 2019, no tenen tan clar que pugui continuar arrasant com ho ha fet fins al moment. Perquè és molt complicat que pugui mantenir el rendiment que ha exhibit durant els 12 primers Grans Premis de la temporada, que ha estat pràcticament perfecte.
Així ho demostra el fet que hagi aconseguit un total de 19 victòries en les 24 proves que s'han celebrat, comptant les Tissot Sprint, i amb tan sols dues caigudes. Una estadística impressionant que li ha permès ser el líder en solitari de la classificació general de pilots, amb un còmode avantatge de 128 punts respecte al seu immediat perseguidor, Álex Márquez, el seu germà petit. Però el gran oponent hauria de ser Francesco Bagnaia.
Són els dos pilots oficials de la marca de Borgo Panigale, i 'Pecco' és el seu principal rival, encara que la sort no l'hagi acompanyat. Però el torinès confia a recuperar la seva millor versió, i ha estat treballant sense parar durant aquest mes de vacances per poder arribar al 100%. Sap que serà complicat remuntar la diferència de 168 punts que té amb el seu company de box, però almenys, espera apropar-se molt més, i no acabar tan lluny.
I hi ha quatre circuits que té assenyalats en vermell al calendari, en els quals Marc no ha aconseguit cap victòria encara. I, curiosament, dos d'ells són els d'Àustria i Hongria, els dos Grans Premis que se celebren en aquestes dues setmanes, de forma consecutiva. Márquez busca estrenar-se en aquests circuits, amb la novetat de Balaton Park, la pista hongaresa, que és la primera vegada que acollirà una cursa de MotoGP.
Els altres dos seran els d'Indonèsia i Portugal, on el '93' tampoc no ha aconseguit guanyar mai, a diferència de Bagnaia, que ja sap el que és pujar a dalt de tot del podi en ambdós. A més, s'adapten molt millor al seu estil de pilotatge.
Márquez, convençut que podrà guanyar per primera vegada en aquests circuits
Si Marc ha demostrat una cosa aquest any és que ja no entén de circuits favorables i desfavorables. I així s'ha pogut comprovar en Grans Premis on a priori no era el favorit, i altres pilots com Bagnaia tenien més opcions guanyar.
És el cas del Circuit de Mugello o el de Losail, però en ambdós va aconseguir arrasar.