La renovació de Marc Márquez és un assumpte que preocupa, i molt, a Davide Tardozzi i Gigi Dall’Igna. En un principi, esperaven no trobar-se molts obstacles per aconseguir assegurar-se la renovació del seu contracte, que expira a finals del 2026, com pràcticament tots els pilots de MotoGP. Però la realitat és que el de Cervera no té pressa per prendre una decisió, tot i que ha reiterat que es troba molt còmode amb el seu actual equip, on ha aconseguit proclamar-se com a campió per primera vegada en sis anys.

Davide Tardozzi durant el Gran Premi de Qatar
Davide Tardozzi 

Les raons que s'amaguen darrere de la postura que ha adoptat el ‘93’ són molt senzilles. Ja no té tan clar que les Desmosedici siguin les motos més completes i dominadores, i ha vist com altres marques s'acosten perillosament. A part, té dubtes amb la moto que li poden donar de cara al 2027, moment en el qual hi haurà un canvi important dins de la normativa, que provocarà que totes les fàbriques comencin pràcticament des de 0.

I Yamaha i Honda són les grans beneficiades. Perquè gràcies al múscul financer que tenen, poden invertir una gran quantitat de diners en crear una nova moto, mentre que la marca de Borgo Panigale està més limitada en aquest aspecte. Així mateix, el salari també és un assumpte important. I és que, malgrat que l'il·lerdenc percep un increïble sou de 12 milions d'euros per temporada, les dues firmes japoneses poden pagar-li molt més.

En especial, la marca de Tòquio. Abans de signar pel Gresini Racing Team, Marc percebia el doble en l'HRC Honda Factory Team, ja que va renunciar a una fitxa de 25 ‘quilos’ anuals. Una oferta que Alberto Puig està disposat a igualar, i fins i tot a superar, perquè Márquez torni a l'estructura. I a la companyia d'Iwata no es queden enrere. Perdran, amb gairebé total seguretat, Fabio Quartararo, i podrien fer un important esforç pel nou vegades campió del Món.

Fabio Quartararo MotoGP Yamaha EuropaPress
Fabio Quartararo

En el Ducati Lenovo Team hauran d'afanyar-se, i treballar per convèncer la seva estrella que el millor que pot fer és quedar-se a l'estructura, i no anar-se'n a un altre lloc.

Márquez vol comprovar de primera mà el rendiment de la Desmosedici GP 26

Una de les millors maneres de demostrar a Márquez que a Ducati no li faltarà de res serà crear una moto perfecta. I Marc vol comprovar de primera mà el rendiment que tindrà la Desmosedici GP 26.

Si no queda satisfet, el seu comiat pot ser una cosa inevitable.