Cada vegada queda menys perquè el Mundial de MotoGP 2024 doni el tret de sortida i les expectatives i el hype estan pels núvols. De moment, tots els equips estan esgotant fins al final les seves opcions de continuar millorant les seves motos, tant amb el motor, com amb els carenats i l'aerodinàmica, un tema que ha donat molt de què parlar amb autèntiques obres d'enginyeria al darrere de la moto, que, d'altra banda, fan que el disseny final de les muntures siguin, certament, difícils de veure, encara que això és una altra història.

Tornant a la més estricta actualitat, en la categoria reina de motociclisme el gran protagonista d'aquesta setmana han estat els tests de Sepang, la primera gran prova de foc per a les diferents marques que estan mesurant les seves últimes construccions. Una jornada que ha deixat diverses certeses durant els dies 6,7 i 8 de febrer en el traçat malai, però també alguns dubtes, i alguna disputa, que han protagonitzat, com no pot ser de cap altra manera, els pilots Ducati: Marc Márquez, Jorge Martín, Enea Bastianini i Pecco Bagnaia.

Marc Márquez Jorge Martín Enea Bastianini Malasia Moto GP Sepang / Foto: EFE
Marc Márquez, Jorge Martín i Enea Bastianini en el GP de Sepang 2022 / Foto: EFE

Marc Márquez deixa dubtes en Sepang...

Com va dir Jack el Destripador, anem per parts. Sepang ha estat testimoni de l'evident domini de la factoria de Borgo Panigale, una cosa que era coneguda per tots, però que ha acabat de confirmar-se durant les tres jornades de test que han pogut disputar tots els pilots. Ducati, sense cap indici de dubte, tornarà a regnar a la graella durant la temporada que començarà el pròxim 10 de març en un circuit de Losail, a Qatar, que abans rebrà els segons tests oficials de la temporada (del 19 al 20 de febrer).

Però no tot són alegries a l'equip italià, malgrat haver incorporat un octocampió del món com Marc Márquez, i haver sumat el carro al seu germà, que ha deixat molt bones sensacions. El gran interrogant per al '93' és si serà capaç d'adaptar-se ràpidament a la Desmosedici GP23, molt diferent de la Honda i que no coneix encara. Aquest fet s'ha reflectit en unes jornades molt complicades per a l'ilerdenc, sobretot durant els dos primers dies, en els quals ha tingut seriosos problemes per marcar un bon temps.

Marc Márquez, concentrat en el 'box' de Gresini / Foto: Europa Press
Marc Márquez, concentrat en el 'box' de Gresini / Foto: Europa Press

Amb tot el més gran dels Márquez va aconseguir fer un pas de gegant l'últim dia, registrant el millor sisè crono de la jornada, que va deixar en 1:57 baixos. Encara que content per la progressió, l'ilerdenc sap que continua sent molt lluny d'un cap de cursa que han protagonitzat unes altres 4 Ducati, les de Pecco Bagnaia (1:56.682), Jorge Martín (1:56.854), Enea Bastianini (1:56.915) i Álex Márquez (1:56.938). Precisament, els 3 pilots que gaudiran de la Desmosedici oficial, la GP24, han protagonitzat una petita guerra interna.

... i Martín pren un camí diferent del de Bagnaia i Bastianini

Jorge Martín és el gran aspirant al títol, per darrere del torinès, que actualment ostenta el títol de bicampió del món i que buscarà revalidar per tercera vegada consecutiva el campionat. El madrileny ha seguit de prop a Pecco, però per camins molt diferents del d'ell i el seu company a Ducati, Bastianini. El motiu d'aquesta petita disputa no és cap altre que el carenat. Mentre que a la parella italiana sembla convèncer-lo, a Martinator, no li ha anat tan bé i sembla que apostarà pel de l'any anterior, un fet que ha criticat Bèstia.

Jorge Martín, en el primer entrenament oficial de la temporada 2024 de MotoGP / Foto: Europa Press
Jorge Martín, en el primer entrenament oficial de la temporada 2024 de MotoGP / Foto: Europa Press

"Per a mi i per a Pecco aquesta aerodinàmica funciona. Després, està clar que Martín i jo tenim estils de pilotatge molt diferents. El que funciona per a un pilot no sempre funciona per a un altre", va dir després d'escoltar les declaracions del pilot espanyol, i és que Martín serà el principal rival de Bastianini per aconseguir el seient de la Ducati oficial el 2025. Una lluita en la qual es pot ficar Marc Márquez, encara que de moment rebutja grans objectius: "l'objectiu principal és la progressió, progressió ascendent. Hi haurà moments de davallada, moments difícils."

Unes paraules que no han tranquil·litzat a Martín, que està començant a veure com el '93' s'apropa: "està clar que està ja allà, a prop de tots, veurem a Qatar". Agafin les crispetes perquè la batalla està servida, i el Mundial que s'acosta pot ser un dels més emocionants que es recorden.