Marc Márquez sap que tindrà difícil gaudir de les mateixes oportunitats que, almenys, quatre dels seus companys a la factoria Ducati. Si bé és cert que el Gresini és un equip satèl·lit dels de Borgo Panigale, ja que proveeixen de les seves motos els de Faenza, el '93' esperava, al principi de temporada, poder partir des de la mateixa base que la resta de pilots. Res més lluny de la realitat, la intervenció de Valentino Rossi, que ha mogut els seus fils, ha evitat que l'ilerdenc pugui comptar amb l'última versió de la Desmosedici, la GP24.

És a dir, els germans Márquez, que van ser presentats dissabte passat 20 de gener com a pilots de l'escuderia de Nadia Padovani, no disposaran dels últims avenços de la muntura ideada per Gigi Dall'Igna, l'artífex del gran ressorgir dels italians. De moment, Pecco Bagnaia, vigent campió del món i el número 1 per a Ducati, el subcampió Jorge Martín, i els seus respectius companys a cada equip, Enea Bastianini en els vermells, i Franco Morbidelli en el Pramac Racing són els que comptaran amb la millor versió de la moto italiana.

Marc Márquez Àlex Márquez posant com|com a pilots de Gresini / Foto: Europa Press
Marc Márquez i Àlex Márquez posant com a pilots de Gresini / Foto: Europa Press

Márquez parteix amb desavantatge en la seva lluita pel Mundial

Així doncs, l'octocampió del món, l'arribada del qual ha generat un tremend sisme al si de Ducati, haurà de partir amb cert desavantatge. Ell ho sabia abans d'aterrar a Gresini, però això no li ha impedit demanar el mateix que la resta de pilots, tanmateix, els de Borgo Panigale volen posar a prova la capacitat del '93' amb una muntura, sobre el paper, pitjor que la dels pilots anteriorment esmentats. A partir d'allà, segons els resultats obtinguts, la cosa pot canviar.

Gigi Dall'Igna ho va deixar clar en la presentació de Ducati. Les motos de Bagnaia, Martín, Bastianini i Morbidelli, tindran diversos avantatges respecte a la resta d'equips que també compten amb les muntures de Borgo Panigale. Unes millores que, com s'esperava, en primer terme aniran dirigides als pilots oficials, una situació a què va fer referència el mateix Dall'Igna: "(Márquez) ha demanat alguna cosa com tots els pilots, però és conscient que ha d'aprendre abans de demanar-ho".

Jorge Martín celebra la seva victòria a l'esprint en el GP de València / Foto: EFE
Jorge Martín celebra la seva victòria a l'esprint en el GP de València / Foto: EFE

A més, també va parlar sobre els seients de la fàbrica oficial, per a 2025, temporada en què molts pilots acaben contracte. L'italià va voler frenar les declaracions que situaven Marc al costat de Pecco Bagnaia. "Per als primers m'agradaria decidir ràpidament, mentre que per als segons m'agradaria prendre'm una mica més de temps", va dir Gigi Dall'Igna, que vol veure com avança la temporada per decidir els seus pilots.

Bagnaia, preocupat per l'arribada de Márquez

En concret, les diferències respecte a la resta de Ducati, residiran en el motor, l'aerodinàmica i el xassís. Tot això, com no pot ser de cap altra manera, dirigit a 'torpedinar' el Mundial de Marc Márquez, que suposaria el seu novè entorxat, o almenys, posar-li el màxim nombre de traves possibles per facilitar-li el tercer campionat consecutiu a un Pecco Bagnaia que, malgrat tot, està molt preocupat amb el seu nou rival.

Pecco Bagnaia Enea Bastianini abracen Ducati / Foto: Europa Press
Pecco Bagnaia i Enea Bastianini s'abracen / Foto: Europa Press

"L'equilibri serà el mateix. La diferència serà que Marc tindrà una moto competitiva. Agafarà el lloc d'abans. Serà competitiu des d'aviat, és el normal", va dir el torinès, conscient que, malgrat estar 'desactualitzada' la Desmosedici GP23 li permetrà al '93' ser a prop d'ell i impedir-li un nou títol de campió.