Queden unes hores perquè vegem Marc Márquez i Álex Márquez posar per primera vegada junts com a pilots del Gresini Racing, on compartiran box després del frustrat intent el 2020 amb Honda. Ambdós es presentaran com els pilots de l'equip de Nadia Padovani, i donaran a conèixer la decoració de la nova màquina que els acompanyarà durant tot 2024, la Desmosedici GP23 de Ducati. La presentació serà dissabte 20 de gener, a partir de les 18:30, a la discoteca Cocoricò de Riccione.

Gigi Dall'Igna s'enorgulleix del fitxatge de Márquez...

En ella podrem veure el '93' al costat de la muntura de Gigi Dall'Igna, amb la qual espera tornar a tiranitzar MotoGP, i conquerir un nou entorxat que resplendeixi a les seves vitrines a final de temporada. Serà la primera pedra, més enllà dels il·lusionants tests de València, per a una aventura que començarà oficialment amb els tests de Sepang, del 6 al 8 de febrer. Llavors, serà el moment de continuar agafant sensacions i adaptar-se a una Ducati que amb prou feines coneix. Allà també podrà veure's cara a cara amb els dirigents ducatistas que tant han parlat d'ell, i que tant han donat de què parlar sobre l'aterratge de l'ilerdenc a la seva factoria.

Marc Àlex Márquez / Foto: Europa Press
Marc Márquez i Àlex Márquez en un acte junts / Foto: Europa Press

Precisament, l'artífex de la Desmosedici, Dall'Igna ha estat un dels que més ha comentat aquesta situació, a més de fer-ho sense complexos. L'italià s'ha mostrat sempre totalment obert a parlar sobre l'aterratge de l'octocampió del món al seu equip, i no ha deixat indiferent ningú. Ell va ser qui va reconèixer que Ducati no volia rebre Márquez, a priori, pel seu complicat caràcter que podria 'espatllar' l'harmonia que, en principi, regnava a l'esquadra de Borgo Panigale. Gigi va ficar la pota i després va provar d'arreglar-lo.

"Sabem el que representa Márquez, sabem el que significa. Depèn de nosaltres ser prou bons per manejar aquesta situació com ho hem fet en el passat", va insistir el creador de la Ducati. I és que, malgrat haver reconegut que eren molts els que no volien Marc, ell sempre es va mostrar satisfet i orgullós que el '93' elegís Ducati. "Márquez és un dels millors pilots de la història. Jo no diria que la seva decisió és més gratificant que un títol mundial, com alguns han escrit, però sí que és gratificant", va afegir el director general.

... però el culpa de l'embolic que s'acosta a Ducati

No obstant això, a tot el pàdoc saben que s'acosta una gran tempesta, ara serà tasca de Ducati controlar-la de la millor forma possible. Perquè Marc ha arribat a Gresini per guanyar, i no acceptarà ordres d'equip per afavorir el mundial als pilots oficials. A més, l'aterratge del '93' obre una nova disjuntiva entre els de Borgo Panigale, que Márquez faci el salt a la fàbrica oficial el 2025, deixant pilots com Jorge Martín, o el mateix Enea Bastianini, fora del paraigua de Ducati.

Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP de Japó / Foto: Europa Press
Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP de Japó / Foto: Europa Press

Un embolic que, per a Dall'Igna, és culpa de Marc Márquez: "Si hi ha algú que ha començat això, segurament ha estat Márquez. Perquè ha estat ell que ha decidit renunciar a una moto oficial i renunciar a un gran sou per provar de rodar amb una moto que, de fet, no coneix i que, per a ell, té característiques millors que la moto que pilotava abans. Crec que si hem de buscar un culpable, és només ell".