La temporada 2023 de la Fórmula 1 ha començat de la millor manera per Fernando Alonso. Competint amb Aston Martin, el pilot asturià ha aconseguit tres podis en les tres primeres carreres, tot i que encara es resisteix la victòria que tants aficionats espanyols del motor somien. I és que, al davant, Alonso té dos Red Bull que encara continuen governant en la majoria de curses.

És difícil batre l'actual bicampió del món, Max Verstappen, però cada vegada, Alonso s'hi acosta més. Ja no és una sorpresa i, gràcies a l'asturià, Aston Martin s'està consolidant, no com un dels favorits, però sí com una de les constructores amb més futur. Tot i això, des de l'equip britànic són conscients que encara queda camí per recórrer i planifiquen possibles canvis a fer per poder competir de tu a tu amb Red Bull.

Fernando Alonso Aston Martin Australia / Foto: EFE
Fernando Alonso durant el Gran Premi d'Austràlia de la Fórmula 1 del 2023 / Foto: EFE

La independència tecnològica, la clau

Aston Martin té una manca d'independència tecnològica, un fet que vol corregir per tal de competir amb la resta de constructores. En unes declaracions del director dels britànics, Mike Krack, expressava el seu desig de convertir-se en un equip autònom. "Hi ha moltes parts del cotxe que no produïm i comprem. Podríem fer la nostra caixa de canvis i potser el cotxe milloraria". Aquest és un dels objectius de cara el futur.

Òbviament, anar gastant diners per millorar el monoplaça és conseqüència que encara no és són un equip suficientment potent per competir amb els millors i, per fer aquest últim pas, El Confidencial especifica tres diferents opcions: seguir amb Mercedes (qui fabrica el seu motor) per desenvolupar la caixa de canvis i les suspensions del darrere; arribar a un acord amb una altra marca perquè es converteixi en l'equip oficial; contractar els serveis d'una empresa externa.

Fernando Alonso Jeddah Casco / Foto: Europa Press
Fernando Alonso, amb el casc en la prèvia d'una prova d'aquesta temporada / Foto: Europa Press

El malson que persegueix Alonso

Ningú s'imaginava que un jove Fernando Alonso podia convertir-se en campió del món. I va ser capaç de fer-ho en dos anys consecutius (2005 i 2006). Malgrat tot, a partir de llavors, la sort no el va acompanyar, i tot i lluitar durant uns quants anys amb Sebastian Vettel, no va poder tornar-se a coronar campió del món. Precisament, els Red Bull van començar a ser un malson per Fernando Alonso, a principi de la dècada passada i, després d'una llarga hegemonia de Mercedes, tornen a ser els principals competidors de l'asturià, que ha començat el 2023 com un llampec.

De moment, la primera victòria d'Alonso es fa esperar, tot i que té molt mèrit els tres podis que ha assolit fins ara. L'asturià ha elevat Aston Martin a la glòria, però l'equip britànic continua lluny de tenir uns monoplaces tan potents com el Red Bull i, es plantegen fer canvis i arriscar per convertir-se en una constructora independent, tot i que de moment, tenen tota la temporada per endavant per demostrar que poden batre Verstappen i Checo Pérez.