El FC Barcelona continua rastrejant el mercat a la recerca de reforços per a la banda, i entre els noms que més sedueixen la direcció esportiva figura Antonio Nusa, jove extrem noruec del RB Leipzig que ha despertat gran interès en alguns de grans d'Europa. Als seus 20 anys, Nusa és considerat una de les joies emergents del futbol europeu, i el seu perfil —vertical, hàbil i amb bona lectura tàctica— encaixa perfectament amb el que busca el club blaugrana.

Tanmateix, el camí no serà senzill. Des d'Alemanya, el Leipzig ja ha traslladat a Deco les seves exigències: el jugador no sortirà per menys de 50 milions d'euros. Una xifra que, ara per ara, el Barça considera inassumible, sobretot tenint en compte que Nusa no és la prioritat número u per reforçar l'atac.

Als despatxos del Camp Nou es continua prioritzant el fitxatge d'un extrem contrastat com Luis Díaz, encara que el seu fitxatge també presenta dificultats econòmiques. La diferència amb el colombià és que Flick el veu com un reforç immediat per a l'onze titular, mentre que el fitxatge de Nusa seria més una inversió de futur, com ja ho va ser l'aposta per Roony Bardghji, la incorporació del qual està en procés de tancar-se.

Antonio Nusa Brujas Osasuna Conference League / Foto: Europa Press - Ricardo Larreina

Malgrat no ser al primer lloc de la llista, en el Barça no neguen que segueixen de prop el noruec. Antonio Nusa ja va estar a l'agenda del club quan encara jugava en el Club Bruges i es parlava d'ell com un talent precoç amb un sostre altíssim. El seu traspàs al Leipzig ha accelerat el seu desenvolupament i a Alemanya ha deixat esclats del seu potencial, malgrat haver arribat en un context competitiu i amb una plantilla plena de joves talents.

El principal problema, com en tants altres casos en Can Barça, és els diners. Amb un límit salarial ajustat i necessitat de quadrar comptes, Deco sap que cada moviment ha de ser quirúrgic. Per això, pagar 50 milions per un jugador que encara està en fase de desenvolupament es considera una operació d'alt risc, almenys ara per ara.

Això no significa que l'interès s'hagi refredat. Al contrari, si el Leipzig baixa les seves pretensions o si el Barça aconsegueix ingressos significatius amb alguna venda (com la possible sortida de Ronald Araujo), el nom de Nusa podria tornar a escena amb força. A més, la seva polivalència —pot jugar en ambdues bandes i també per dins— és un factor que Flick valora.

En resum, Antonio Nusa agrada, i molt, però el seu fitxatge està supeditat a diverses condicions. De moment, Deco el manté en la llista de futuribles, en espera que el mercat ofereixi una oportunitat més assequible. Mentrestant, el Barça continua somiant reforçar les bandes amb joves de talent que puguin marcar una època.