Deco posa el punt de mira en Hansi Flick i els problemes de dues de les joies del Barça

La falta de continuïtat de Jesse Bisiwu i Hamza Abdelkarim posa el focus sobre Hansi Flick dins de la planificació del Barça. Són dues apostes de futur de la direcció esportiva, però el seu desenvolupament necessita alguna cosa més que entrenaments amb el primer equip. El malestar que genera el seu escàs protagonisme obre una qüestió concreta: com combinar el seu aprenentatge al costat dels titulars amb oportunitats per competir.

El seguiment de tots dos permet avaluar el recorregut de dues incorporacions de futur. La qüestió consisteix a trobar un equilibri entre les necessitats de l'entrenador i la formació dels joves. Si l'accés al primer equip és limitat, disposar d'un paper recognoscible en el filial pot evitar que la seva temporada quedi reduïda a esperar convocatòries.

Hamza i Bisiwu necessiten camins cap als minuts

En el cas d'Hamza, l'aposta ja té una expressió contractual amb la qual el Barça el va renovar fins al 2030. L'egipci va marcar quatre gols durant la pretemporada i va debutar davant el Rayo Vallecano, però poc més enllà d'això. El seu problema està en la impossibilitat de portar aquest rendiment de pretemporada als partits oficials en els quals gairebé no compta.

Bisiwu Barça Pretemporada
Bisiwu Barça Pretemporada

Bisiwu presenta un cas una mica diferent. L'extrem va patir una lesió unes setmanes enrere que el va deixar una mica més enrere. Posteriorment ha competit amb el Barça Atlètic, amb el qual ha jugat tres partits i un total de 154 minuts a Segona Federació.

Entrenar a dalt i competir també amb el filial

La proximitat al grup de Flick també té valor formatiu i és una cosa que tots dos agraeixen. De fet, el mateix Hamza va destacar el suport del tècnic durant l'acte de la seva renovació: "L'entrenador i tot el cos tècnic em donen molt de suport i m'ajuden a millorar en moltes coses", va declarar en la compareixença recollida pels mitjans oficials.

El repte per a Deco i Flick està a coordinar aquest treball amb un calendari competitiu útil per a cada jugador. Si no hi ha oportunitats a dalt, el filial pot aportar partits; si apareix una necessitat en el primer equip, tots dos han d'arribar preparats. La decisió important serà com organitzar aquesta alternança perquè entrenar amb els grans no els impedeixi acumular els partits que necessiten.