El FC Barcelona manté el seu full de ruta per al mercat de fitxatges d'aquest estiu. I una vegada encarrilada la incorporació del porter Joan Garcia, el següent objectiu és clar: reforçar l'extrem esquerre. La direcció esportiva, amb Deco al comandament, té tres noms sobre la taula: Nico Williams, Luis Díaz i Marcus Rashford.
Com sempre, des del Barça han fet lliscar els noms en la premsa. I és que el club català mai no ha sabut guardar en secret quins són els seus objectius als mercats de fitxatges. Un problema que sol traduir-se en pujades de preus.
El Barça passa la responsabilitat als futuribles
Tanmateix, en aquesta ocasió, la direcció esportiva blaugrana ha sabut fer-li la volta a la situació. El club ha decidit que siguin els mateixos futbolistes que facin el primer pas i facilitin les condicions necessàries perquè el seu fitxatge sigui viable, atesa la situació econòmica actual del Barça.
Luis Díaz destaca com el primer en la llista de prioritats del cos tècnic. El colombià, de 28 anys, s'adapta perfectament a l'estil que vol imposar Hansi Flick. Tanmateix, el Liverpool ha tancat la porta de moment. L'única via viable és que el futbolista convenci el seu club per negociar una sortida sota condicions flexibles, com un pagament ajornat, una cosa indispensable perquè el Barça entri en la licitació.

Luis Díaz, Nico Williams i Marcus Rashford hauran de moure fitxa si volen jugar en el Barça
El pla B, cada vegada amb més possibilitats de ser el pla A, és Nico Williams, de 22 anys, la clàusula del qual ascendeix a 62 milions d'euros. Una quantitat que el Barça hauria d'abonar de cop. Sense opcions de pactar terminis amb el Athletic Club, tot depèn del jugador: hauria de renunciar a un salari superior que ja li ofereixen l'Arsenal i el Bayern de Munic, i a més provar de forçar un gest del seu club. La seva excel·lent relació amb Lamine Yamal és una carta que juga a favor, però no soluciona el principal obstacle: els diners.

En el cas de Marcus Rashford, de 27 anys, hi ha antecedents que permeten cert optimisme. Ja es va oferir al Barça en el passat, acceptant fins i tot una reducció salarial. El problema és un altre: convèncer el Manchester United que el deixi marxar per una quantitat raonable o mitjançant una fórmula de cessió amb opció de compra, la qual cosa s'ajustaria millor a la situació econòmica del club blaugrana.
