Barcelona tornarà a ser l'epicentre del tennis mundial entre el 18 i el 26 d'abril del 2020. El Barcelona Open Banc Sabadell repeteix convocatòria al Reial Club Tennis de Barcelona, però amb l'estrena de David Ferrer com a director del torneig. L'extennista valencià es posa aquest any al capdavant del torneig d'ATP 500 més destacat sobre terra batuda.

Un futur amb els millors tennistes

En la primera trobada de Ferrer amb la premsa ha recordat que arriba amb ganes de fer "molta feina", de "tenir un coneixement de tot" i "d'evolucionar i intentar que vinguin els millors jugadors". L'extennista es proposa dirigir el torneig com un "repte" durant aquest any que té de contracte amb l'històric club barceloní.

Però entre els objectius que es marca a partir d'ara és el d'omplir de primeres raquetes mundials el torneig i continuar l'estil, amb petits canvis, que seguia Albert Costa. Com a primera gran aposta creu que ha de tenir Rafa Nadal al torneig aquest proper 2020, però també realitats com Stefanos Tsitsipas, Daniïl Medvédev, i veterans com Juan Martín del Potro. El de Xàbia també es planteja impossibles com portar a Barcelona una figura com Roger Federer, encara que creu que "és complicat perquè el seu calendari és un altre".

David Ferrer Barcelona Open Banc Sabadell trobada premsa Bernat Aguilar

Bernat Aguilar

Sobre el torneig també ha recalcat que vol fer un pas més perquè ha estat "el que més he estimat com a fan i tennista". I està confiat perquè "aquí ha guanyat molta gent que és molt important en la història del tennis". A més, ha acabat explicant que "Madrid no és tan històric com el Barcelona Open Banc Sabadell".

Un nou model de negoci del torneig

Xavier Pujol, director executiu club i vocal de l'àrea econòmica, ha explicat un dels temes més candents d'aquest any al RCTB. La licitació pel futur patrocini del torneig, que enguany acaba amb Banc Sabadell després de 12 anys de relació, es decidirà i comunicarà a finals d'aquest mes de novembre. De moment queden quatre finalistes entre els quals també hi són IMG i l'empresa Kosmos, de Gerard Piqué.

"Veurem quines són les millors opcions perquè el món del tennis està canviat", ha afirmat un Pujol que ha demostrat una clara vessant de negoci. En cap moment ha volgut deixar de donar protagonisme a l'esport, el tennis, però també ha confirmat que la decisió de qui serà el nou patrocinador del torneig dependrà "del model de torneig, del model de negoci i que no hi haurà canvi si no és significatiu".