El Barça no està fent un bon inici de temporada. Després de perdre el Clàssic, de deixar-se punts importants a LaLiga EA Sports i de no arrencar de la manera esperada a la Champions League, es confirma que les bones sensacions de la temporada passada han quedat molt enrere. I, al mateix temps, les dades revelen que aquesta segona temporada del Barça de Hansi Flick està molt per sota del que els culers esperaven.

Un inici decebedor del Barça de Hansi Flick

Es pot al·legar que els mals resultats han arribat per la mala fortuna. També es parla que la plantilla és curta, I que les moltes lesions que hi ha són de jugadors importants. Però el que queda clar és que ni molt menys s'estan aconseguint els primers objectius del curs.

El Barça d'aquesta temporada 2025/26 es mostra molt feble en defensa, imprecís al mig del camp i negat a gol a la davantera. És veritat que només s'han jugat 13 partits oficials aquesta temporada i que encara queden molts mesos al davant, però els primers símptomes no són com els del curs passat, quan el Barça va aconseguir un inici fulgurant amb 11 victòries en els primers 13 partits.

Hansi Flick Barça / Foto: EFE
Hansi Flick, durant un partit del Barça d'aquesta temporada / Foto: EFE

El retrocés de punts del Barça

Però és que mirant les dades dels punts per partit de l'última dècada, aquest inici de curs se situa al nivell de la primera temporada sencera de Xavi Hernández a la banqueta culer. És cert que aquella temporada es van celebrar dos títols, però ara, venint d'on venim, qualsevol cosa és pitjor. I és que la temporada passada Hansi Flick va aconseguir els millors registres del Barça en l'última dècada. Una mitjana de 2,32 punts per partit, sent el domini més important del Barça comptant des de la temporada 2016/17, l'última de Luis Enrique.

La temporada actual d'aquest malmès Barça de Flick té uns números de mitjana de 2,15 punts per partit. I això vol dir que està igualant o superant per poc les temporades de Xavi Hernández, que guanya les de Ronald Koeman, però que no és millor que l'etapa d'Ernesto Valverde ni del ja mencionat Luis Enrique. Un Flick que aquesta temporada porta un ritme de punts just per sobre del de Quique Setién, que va aconseguir la xifra de 2,08 i és l'entrenador que el persegueix en el rànquing de mitjana de punts per partit (aïllant els números del Barça de Flick d'aquesta temporada respecte a l'anterior).

Bartomeu Setién Abidal Sergi Alcázar
Quique Setién sent presentat com a entrenador del Barça / Foto: Sergi Alcázar

Ara bé, si ens fixem en les millors temporades del Barça a nivell de punts, i també de títols, en destaquen les de Luis Enrique, sent la de l'últim triplet blaugrana la millor de la història culer, com també les de Pep Guardiola, quan va coincidir amb el millor moment de Leo Messi.

Punts per partit del Barça

Temporada Entrenadors Partits PPP* Títols
2025/26 Hansi Flick 13 2,15 ?
2024/25 Hansi Flick 60 2,32 3
2023/24 Xavi Hernández 63 2,13 0
2022/23 Xavi Hernández 53 2,15 2
2021/22 Xavi Hernández i Ronald Koeman 53 1,74 0
2020/21 Ronald Koeman 54 2,09 1
2019/20 Ernesto Valverde i Quique Setién 51 2,08 0
2018/19 Ernesto Valverde 60 2,22 2
2017/18 Ernesto Valverde 59 2,31 2
2016/17 Luis Enrique 59 2,29 2
         
Temporada Entrenadors Partits PPP Títols
2015/16 Luis Enrique 62 2,37 4
2014/15 Luis Enrique 60 2,57 3
2011/12 Pep Guardiola 64 2,41 4
2010/11 Pep Guardiola 62 2,35 3
2009/10 Pep Guardiola 59 2,46 4

 

* PPP: Punts per partit
- Rànquing establert amb dades dels punts per partit que hauria aconseguit el Barça en totes les competicions oficials (3 per victòria, 1 per empat i 0 per derrota), també incloent les eliminatòries

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!