Poc s'imaginava Yamaha en el 2021, quan celebrava el títol de MotoGP de Fabio Quartararo, que només 2 anys i mig després estaria a anys llum de Ducati. I és que només ha faltat una carrera de la nova temporada per comprovar que Yamaha s'ha quedat enrere. Quartararo, que va acabar la temporada passada en una discreta 8a posició, va ser 11è a Qatar, per darrere de 6 motos Ducati, 2 KTM i 2 Aprilia. A Yamaha, doncs, no li queda més remei que donar un cop de timó, començant pel disseny d'una nova moto, i acabant pel fitxatge d'un pilot campió i fiable.

I el número 1 de la llista de Yamaha és Marc Márquez, que ja ha vist clar que a Gresini no tindrà opcions de guanyar el Mundial, ja que Ducati sempre prioritzarà la moto oficial, amb un Pecco Bagnaia que va camí d'un altre campionat. Ambdues parts surten beneficiades, per la qual cosa l'operació sembla viable.

Marc Márquez Doha / Foto: EFE - Noushad Thekkayil
Marc Márquez, en el circuit de Doha / Foto: EFE - Noushad Thekkayil

El vet de Yamaha als Márquez

No s'ha d'oblidar que la relació entre Marc Márquez i Yamaha no és la millor, després del vet que fa 3 anys va patir Álex Márquez per part de l'escuderia japonesa pel simple fet de ser un Márquez, tal com va revelar Razlan Razali, excap de l'escuderia RNF Aprilia i anteriorment de Petronas Yamaha, al documental que DAZN sobre la carrera d'Álex Márquez. "Teníem un seient en Moto2, però Dorna ens en va atorgar un altre per a 2020. M'agrada Álex, era en la meva llista de favorits. Vam mantenir algunes reunions en secret, i firmem al motorhome dels Márquez, perquè fos amb nosaltres un any en Moto2, i el 2021, quan Fabio se n'anés a l'equip oficial, pujar a Álex a MotoGP amb nosaltres. I el cert és que realment arribem a firmar el contracte perquè Álex estigués amb nosaltres. Allò va tenir lloc l'agost de 2019", explica Razali.

"Li vaig comentar a Yamaha que volia fitxar Álex per a Moto2, i després per a MotoGP. I Yamaha va dir: 'No, cap membre de la família Márquez no pot estar en Yamaha'. Jo els vaig preguntar el motiu, aquest és el meu equip. I van dir: 'Pel que va passar el 2015 [entre Márquez i Rossi]'. Es va convertir en una cosa personal per a ells".

Quartararo EFE
Fabio Quartararo, pilot de Yamaha, en la seva època daurada / Foto: EFE

La millor opció per a ambdues parts

Yamaha, doncs, haurà de fer diplomàcia i llimar asprors amb Marc Márquez. L'escuderia nipona ha arribat a la conclusió que l'única manera de poder superar Ducati i tornar al cim és fitxant el pilot de Cervera, per la qual cosa caldrà oblidar l'ocorregut el 2015, de la qual cosa ja ha passat gairebé una dècada.

Márquez, per la seva part, també haurà d'empassar-se l'orgull. L'objectiu del de Cervera era fitxar per KTM, però l'aposta de l'equip per Pedro Acosta ho ha canviat tot. Si Marc Márquez vol sortir de Gresini només té l'opció de fitxar per Yamaha.