Nova jornada al Mundial amb algunes seleccions encara fent el seu debut. Si ahir a la tarda va ser el torn de dues favorites com Portugal o Anglaterra, aquesta matinada es va estrenar una de les candidates a ser la revelació del torneig, la Colòmbia liderada per Luis Díaz. Les esperances del combinat cafeter passaran per la inspiració del davanter del Bayern de Múnic i ahir ho va tornar a demostrar en la còmoda victòria davant l'Uzbekistan (3-1). D'altra banda, Ghana va deixar Panamà amb la mel als llavis: un gol al temps de descompte va donar la victòria als africans i va negar el primer punt dels panamenys a la història dels Mundials (1-0).
Luis Díaz va guiar Colòmbia cap a una victòria convincent (3-1)
La selecció de Colòmbia va ser l'encarregada de tancar aquesta jornada de matinada. L'espera va ser llarga, però l'equip de Néstor Lorenzo va demostrar per què és un dels combinats que cal seguir de ben a prop. I és que, tot i que en defensa poden patir, tenen un atac que intimida, liderat per Luis Díaz, una de les estrelles de la passada Champions League. En aquest debut, no va faltar el seu gol. Va ser el segon de la nit dels cafeters, però és que el primer també va dur la seva firma, amb una passada de molts quirats que va deixar sol Daniel Muñoz.
ES EL FARO DE COLOMBIA. ES LUIS DÍAZ MARCANDO UN GOL QUE PUEDE SER DECISIVO 🇨🇴#DAZNMundial #FIFAWorldCup pic.twitter.com/12ioaWfFfL
— DAZN España (@DAZN_ES) June 18, 2026
La selecció de l'Uzbekistan, que estava davant de la seva primera aventura mundialista, va saber competir, igualant fins i tot el partit després de la diana de Muñoz. Tanmateix, el talent colombià va ser massa per a un combinat inexpert. El gol de la sentència va arribar al temps de descompte, amb una rematada de Campaz després d'una centrada impressionant del Cucho Hernández, futbolista del Betis. Amb aquests tres punts i l'empat inesperat de Portugal contra la República Democràtica del Congo (1-1), Colòmbia va fer un pas de gegant per avançar als setzens de final. Hi ha moltes possibilitats que ho faci fins i tot com a primera de grup, per sobre del conjunt lusità.
Ghana va deixar Panamà sense un punt històric (1-0)
De tota la jornada d'ahir, el Ghana - Panamà estava marcat com el partit més fluix sobre el paper. I la realitat és que no va ser un enfrontament massa brillant. Ambdues seleccions es van neutralitzar durant 95 minuts. Semblava que tots dos equips donaven per bo l'empat, sobretot el panameny, que tenia a tocar el seu primer punt en la història dels Mundials. Això no obstant, el somni del conjunt centreamericà es va esvair al temps de descompte amb un gol de Caleb Yirenkyi, que va aprofitar una desatenció defensiva. En l'altre partit del grup, Anglaterra es va imposar a Croàcia en un autèntic partidàs. Un 4-2 amb participació blaugrana a través del gol de Marcus Rashford.