Arriben moments de calma després de diverses tempestes dins del box de Red Bull. La victòria de Max Verstappen a Miami ha tingut molta ressonància des de dos vessants. L'una, i la més evident, és que la del neerlandès va ser una carrera impressionant en què va remuntar de manera meteòrica per endur-se una victòria que, tot i que li semblava esquiva després d'una desafortunada jornada de dissabte en què qualificava novè, va acabar sent per a ell.

No obstant això, el què podria haver quedat com una heroïcitat del pilot neerlandès ha estat embrutada, no només pels aficionats més afins a 'Checo' Pérez, sinó també per alguns mitjans de comunicació. El cas és que el mexicà, com tots els monoplaces que van creuar-se pel camí cap a la victòria de Verstappen a Miami, va ser qüestió de bufar i fer ampolles l'avançament. 

Max Verstappen victoria GP Miami
Max Verstappen, celebrant la seva victòria al GP de Miami / Foto: Europa Press

La sorpresa dels durs

Com era d'esperar, Verstappen va apostar pels pneumàtics durs per al seu primer stint per tal de demorar al màxim la seva aturada a boxes. Amb tot, no només Red Bull, sinó que tots els pilots es van trobar que el ritme d'aquest compost era molt alt i que gairebé no hi havia diferència amb el d'uns tous que, evidentment, es degradaven abans.

Per aquesta raó, a banda de l'innegable talent de 'Mad Max', es pot explicar la tremenda facilitat que va trobar per passar de la novena posició fins a la quarta en les primeres 10 voltes a l'autòdrom de Miami. Sigui com sigui, el que han plantejat diverses veus és que Red Bull hauria tingut planejada la victòria del seu pilot estrella en detriment d'un Sergio Pérez que, independentment de l'estratègia del seu company d'equip, hauria quedat per davant en la graella final en cas de fer servir la mateixa.

Checo Pérez Max Verstappen / Foto: Europa Press - Antonin Vincent
Checo Pérez, felicitant Max Verstappen després de la seva victòria a Miami / Foto: Europa Press - Antonin Vincent

El rumor que calma la marea a Red Bull

Era tal el rebombori que s'havia creat entorn de l'escuderia austríaca després de l'últim cap de setmana de Fórmula 1 que inclús s'havia arribat a parlar de moviments entre pilots en el futur. En aquest context, s'havia parlat molt del nom de Daniel Ricciardo, actual pilot reserva de Red Bull i un dels preferits de Helmut Marko, assessor de l'equip, de cara al futur company de Max.

Tanmateix, Motorsport informa que Marko hauria decidit que Ricciardo és l'home adequat per substituir Nyck de Vries Alpha Tauri en cas que el neerlandès continuï quallant resultats no satisfactoris. Així doncs, l'escuderia agermanada de Red Bull li estaria fent un favor a Pérez, allunyant-li el seu possible competidor cap a Alpha Tauri, escuderia per qui ja va pilotar temps enrere quan aquesta encara era Toro Rosso.