Queda poc més d'un mes perquè comenci la nova temporada de Fórmula 1 i continuen transcorrent les jornades sense que es resolgui el futur de Carlos Sainz. Precisament, el principal objectiu del madrileny per a la temporada que s'acosta, córrer centrament únicament en les curses, i no amb el cap posat en on correrà el 2025, no s'està complint. Si bé és cert que encara queda temps per a l'inici del Mundial 2024, les pàgines del calendari es continuen arrencant i Smooth Operator i Ferrari no han assolit un acord, encara, perquè tot podria canviar.

Han anat saltant diverses notícies respecte a aquest fet. El que és cert és que des de Maranello han prioritzat la renovació de Charles Leclerc, que han oficialitzat el dia d'avui, abans que la d'un Sainz relegat a un segon pla. El monegasc s'ha mostrat satisfet per continuar vinculat a la scuderia. Encara que no han transcendit les dates ni les xifres de l'operació, es parla que il predestinato hauria renovat fins a 2028, amb un important i suculent contracte en què al salari es refereix. Ara, el següent és Sainz.

Carlos Sainz espera a Ferrari, però no a tot preu

El futur de Carlos en Ferrari és més incert. Si Fred Vasseur professa una fe cega en Leclerc, amb l'espanyol hi ha més dubtes. Al principi, il cavallino rampante només n'hauria ofert un any més al pilot madrileny, conscients que el 2025, Lando Norris, acaba contracte amb McLaren. I és que el britànic és el veritable objectiu dels italians per formar parella amb el monegasc, en la qual molts han titllat la que seria la parella perfecta per competir contra Max Verstappen i la seva 'tirania'.

La prioritat de l'espanyol és la de continuar vinculat, per molts anys, a Ferrari. Aquest és el seu pla A, i està pressionant perquè es compleixi. Tant és així que està escoltant diferents ofertes per canviar de seient, no només d'Audi, per posar entre l'espasa i la paret els de Maranello, que hauran de decidir ràpid. Segons apunta el diari As, des de la mítica scuderia estan treballant en la possibilitat d'oferir-li dos anys de contracte a Carlos Sainz (fins a 2026), perquè no marxi abans de temps.

Carlos Sainz victòria trofeu Ferrari / Foto: EFE
Carlos Sainz celebrant la seva victòria en Singapur / Foto: EFE

Amb la renovació de Leclerc tancada, ara a Itàlia han entrat les presses, conscients que Sainz és un gran actiu a la graella. De fet, seva ha estat l'única victòria, el passat 2023, d'un pilot no pertanyent a Red Bull. Quant a la seva batalla particular amb el monegasc, malgrat les òbvies preferències per Charles, sempre ha estat molt semblant, per la qual cosa el relat que il predestinato és millor que Carlos es desmunta fàcilment.

Carlos Sainz pressiona Ferrari

Sigui com fora, malgrat les informacions que han sortit des d'Itàlia durant tot aquest temps, no hi ha nerviosisme en l'entorn de l'espanyol. De moment, sembla que els camins semblen destinats a trobar-se, fonts de Ferrari asseguren que s'està treballant en aquells dos anys, encara que queden per resoldre alguns serrells importants. La prioritat del fill de 'El Matador', com dèiem, és la d'estar unit a l'equip de Maranello durant molts anys, però té pla A i pla B.

Carlos Sainz i Leclerc presentant la nova livery de Ferrari en Las Vegas / Foto: @ScuderiaFerrari
Carlos Sainz i Leclerc presentant la nova livery de Ferrari en Las Vegas / Foto: @ScuderiaFerrari

Sigui com fora, es preveuen molts canvis a la graella a partir de la pròxima temporada. Només Max Verstappen (2028), Óscar Piastri (2026), Lando Norris, Lewis Hamilton i George Russell (2025) i ara Charles Leclerc, tenen garantit el seu futur. La resta haurà de buscar-se les mongetes. De moment, Sainz espera a Ferrari, però no ho juga tot pels italians, amb Audi com a principal carta, però no l'única.