Els problemes de Carlos Sainz en Williams ja comencen a ser preocupants, i la situació no millora a mesura que avancen les setmanes. Les primeres setmanes de la temporada era evident que no es podia esperar gaire d'ell, i que necessitava un període d'aclimatació més que lògic i comprensible. Però la realitat és que s'ha quedat clarament estancat, i les coses segueixen exactament igual, amb uns resultats molt discrets.

Encara que la primera presa de contacte amb el FW 47 va ser molt positiva, les bones sensacions que va tenir durant els tests de pretemporada no s'han traslladat a les curses. El madrileny ha estat una de les decepcions en la Fórmula 1, i no ha pogut demostrar el talent que té, i que van provocar que fos considerat com un dels millors pilots del pàdoc quan encara estava en Ferrari, on va aconseguir diverses victòries i molts podis.

El '55' ja era conscient que en sortir de la casa de Maranello seria complicat tenir un cotxe tan competitiu, però va apostar per l'escuderia britànica, que li va presentar un projecte molt ambiciós, i li va garantir que serien la principal alternativa al 'big 4'. Però, en aquests moments, ni tan sols és la principal referència dins de la marca, ja que s'ha vist superat en pràcticament cada circuit pel seu company, Alexander Albon, que ha estat molt més regular.

Alexander Albon Williams / Foto: Europa Press - Antonin Vincent
Alexander Albon

Sainz no ha aconseguit finalitzar per davant del tailandès en pràcticament cap cursa, i encara que ha estat un habitual entre els 10 primers classificats, sent la vuitena plaça aconseguida en els Grans Premis de l'Aràbia Saudita i de l'Emília-Romanya el seu millor resultat fins al moment, continua sent molt lluny de les expectatives. Perquè s'esperava que pogués arribar a entrar al podi, o quedar-se molt a prop d'ell, una cosa que sí que han pogut fer dos 'rookies' com Isack Hadjar i Andrea Kimi Antonelli, o el seu propi company en Williams.

Tampoc no han ajudat les declaracions del fill del llegendari Carlos Sainz, criticant l'estratègia de l'equip, que han provocat que l'ambient que es respira dins del box no sigui el millor.

Sainz pot sortir de Williams un any abans que finalitzi el seu contracte

Per desgràcia per a Sainz, va firmar per dos anys amb Williams, així que encara té contracte fins a finals de 2026. Però pot optar per dir adeu quan acabi el present curs.

Verstappen Mónaco
Max Verstappen

I s'ha especulat amb la seva arribada a Red Bull, per ser el nou company de Max Verstappen.