Carlos Sainz està vivint un autèntic infern a Ferrari. Sense cap dubte, el pilot madrileny està travessant la pitjor ratxa des que és pilot de Fórmula 1. El SF-23 de la marca italiana és un monoplaça que no ha evolucionat com deuria i amb una infinitat de problemes, tant de fiabilitat com de degradació de pneumàtics, que impedeixen que els seus pilots puguin lluitar per les posicions de cap. Tant Sainz com Charles Leclerc estan patint les debilitats del seu cotxe i no han estat capaços de pujar al podi encara, i no semblen estar a prop de poder aconseguir-ho.

Els de Maranello continuen buscant solucions per donar amb la tecla definitiva i fer del SF-23 un monoplaça competitiu. De fet, des de la Scuderia van començar per una sèrie de canvis interns en l'estructura de l'equip que va acabar amb el cap de Mattia Binotto, a qui va substituir Frédéric Vasseur. Tanmateix, a Ferrari l'han continuat creixent els nans al circ que tenen muntat. De moment, segueixen per darrere de Red Bull i Mercedes, i d'un Aston Martin que ha sorprès tothom.

Frederic Vasseur enfadat de braços plegats / Foto: Europa Press
Frederic Vasseur enfadat de braços plegats / Foto: Europa Press

El futur de Sainz en Ferrari, a la corda fluixa

Lluny de reconèixer els seus errors, a il cavallino rampante hi ha una norma no escrita de guardar els problemes amb pany i clau i no queixar-se. Situació que no va complir Sainz en l'últim Gran Premi disputat, a Montmeló, quan va sortir a declarar totes les deficiències del seu monoplaça i que el va fer perdre 3 posicions.

Aquest fet no va agradar a Ferrari, que ja li va donar un toc d'atenció al seu pilot. I és que sembla que a la marca vermella hi ha una certa animadversió cap a Sainz, a qui culpen de tots els seus mals. Sembla que són més de veure la palla a l'ull aliè que la biga en el propi, i culpen dels mals resultats un Sainz el qual està sent menystingut.

Charles Leclerc Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Charles Leclerc i Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Florent Gooden

I el seu futur al box italià continua sent una autèntica incògnita. De fet, el mal rendiment del monoplaça és atribuït directament a Sainz. Així doncs, l'espanyol, que acaba contracte el 2024 i que inclou clàusules per rendiment, és a la corda fluixa i podria sortir més aviat que tard.

Carlos Sainz rep dues ofertes per deixar Ferrari

Amb la Silly Season a la cantonada, el nom de Carlos Sainz serà en el centre dels rumors. I molts dels equips, conscients de la situació del pilot madrileny, veuen en la seva situació l'ocasió ideal d'atreure'l cap a la seva marca.

Omar Szafnauer amb cara de circumstàncies en el GP de Bahrain / Foto: Europa Press
Omar Szafnauer amb cara de circumstàncies en el GP de Bahrain / Foto: Europa Press

És el cas d'Alpha Tauri, amb Nyck De Vries i Yuki Tsunoda com a pilots de l'escuderia, els italians pensen en Sainz per fer un salt de qualitat. Tanmateix, recalar a Alpha Tauri seria un pas enrere per a l'actual pilot de Ferrari, ja que són penúltims, amb tan sols 2 punts en el mundial de constructors.

Alpine, que va decidir no renovar Fernando Alonso la campanya anterior, també està plantejant-se presentar una oferta al pilot madrileny. Un fitxatge que podria ser una oportunitat per a Sainz, pel fet que l'escuderia francesa està fabricant un cotxe que segueix en continu creixement i continua fent passos cap endavant.