Canvi de seu i dates per a la Supercopa d'Espanya: adeu a l'Aràbia Saudita

Una nova aposta de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), que s'ha fet efectiva aquest dijous. L'ens que dirigeix el futbol espanyol ha pres la determinació de deixar enrere l'aposta de l'Aràbia Saudita per ser la seu de la Supercopa d'Espanya i ara s'ha trobat un nou destí. La competició que es disputava a principis del mes de gener en els últims anys també canvia les dates de la competició.

Una nova Supercopa d'Espanya

La pròxima edició de la Supercopa d'Espanya se celebrarà a Istanbul del 2 al 7 de febrer del 2027 i participaran el Barça, ​​el Reial Madrid, la Reial Societat i l'Atlètic de Madrid. Així doncs, moltes novetats en una competició que marca l'equador de la temporada futbolística i que es converteix en el primer títol en joc a Espanya.

Aquests tres duels, que consten de dues semifinals i la gran final, ara tindran lloc a la capital turca. Un destí més pròxim, però igualment sent a l'estranger, intentant potenciar el negoci abans que apropar-ho a les aficions dels quatre equips que competiran al torneig. La Federació Espanyola explica que aquest acord ha arribat després d'"un període de treball i negociacions en què s'han analitzat fins a set ofertes de llocs a tots els punts del planeta".

La competició, que s'ha disputat de forma ininterrompuda a l'Aràbia Saudita des del 2022, es jugarà per primera vegada a Turquia, a l'Estadi Olímpic Atatürk. Un canvi de seu que la RFEF pel fet que coincideix amb la Copa d'Àsia que organitza el país del Pròxim Orient en les mateixes dates.

Els mateixos beneficis econòmics

Un canvi de localització que en cap cas canviarà els alts beneficis econòmics per als clubs participants, en especial per al Barça i el Reial Madrid. La RFEF "garanteix la continuïtat dels beneficis que obté el futbol espanyol amb la disputa d'aquest torneig, beneficis que tenen destinació directa a gairebé mil clubs de totes les categories tant masculines com femenines", explica en el comunicat emès.

El Barça de Hansi Flick és el vigent vencedor del títol després de proclamar-se campió en la passada edició. Els blaugrana van guanyar contra el Reial Madrid per 3-2 a la ciutat de Jiddah (Aràbia Saudita).