L'entrenament de fa dues setmanes a porta oberta que va fer el primer equip del FC Barcelona al nou Camp Nou va servir també als Mossos d'Esquadra per prendre les mides de l'estadi que aquest dissabte 22 tornarà a acollir un partit de competició oficial després de mesos d'exili forçat dels blaugranes a Montjuïc. Aquell dia les diverses unitats que normalment participen en dispositius quan juga el Barça van conèixer de primera mà l'estadi i aquest dissabte hi tornaran per donar seguretat al partit contra el Bilbao, un enfrontament que s'espera tranquil i festiu amb la il·lusió dels blaugranes, per fi, de tornar a casa seva. Tot i això, segons ha pogut saber ElNacional.cat, el dispositiu policial es farà com si fos un partit d'alt risc, amb més efectius dels que normalment es desplegarien en un matx contra el Bilbao, per tal de provar l'estadi, adequar-se a les noves instal·lacions i, alhora, poder detectar mancances que puguin ser resoltes abans que arribi un partit de risc al nou Camp Nou.

La previsió que fa el cap de l'Àrea de l'Oficina de l'Esport de la Regió Policial de Barcelona dels Mossos, l'inspector Andreu González, és que sigui un partit sense un risc afegit més enllà de la gran aglomeració de persones, de la mobilitat i dels riscos ja habituals, com, entre d'altres, el risc 4 sobre 5 d'amenaça terrorista. Una concentració per part de grups d'animació, que s'espera també festiva, i la novetat de l'escenari del partit, són les dues úniques coses que surten del guió habitual d'un partit. Amb tot, però, els Mossos han dissenyat un operatiu que es farà com si es tractés d'un partit d'alt risc i, per tant, es dimensionarà el desplegament d'unitats de l'ARRO i de la Brimo, i també es desplegaran unitats que habitualment no assistirien al partit, com agents de la Policia Administrativa —encarregats de la guerra contra la revenda i també responsables de la vigilància privada—, la Unitat de Drons —per guanyar seguretat des de l'aire— i també agents de la Comissaria General TIC —per donar seguretat als sistemes informàtics. El dispositiu per aquest dissabte, com és habitual en aquest tipus de partits i com ja es feia a l'antic Camp Nou, també comptarà amb les unitats TEDAX i Canina, que són les encarregades de fer una requisa per evitar la presència d'explosius al recinte abans de l'obertura de portes, que serà un parell d'hores abans del partit.

Camp nou spotify entrenament / Foto: Montse Giralt
Un menor en un salt al camp durant l'entrenament a porta oberta de fa setmanes / Foto: Montse Giralt

L'activació de les unitats que normalment no s'activarien, o que no s'activarien amb tants efectius, permetrà a l'inspector Andreu González fer un assaig de cara als propers partits, alguns ja de més moguts, com el que s'espera, de Champions, el 9 de desembre, entre el FC Barcelona i l'Eintracht de Frankfurt, amb un aforament parcial de 45.400 espectadors. El partit d'aquest dissabte serà l'avantsala del retorn al Camp Nou de partits molt més complicats pel que fa a la seguretat. La no-presència d'aficionats rivals al partit contra el Bilbao o l'ambient de festa que es preveu que es visqui aquest dissabte -hi haurà concerts abans del partit- fa respirar tranquils als Mossos i els permet afrontar el partit com una prova.

Un estadi molt més segur

Més enllà de la llicència que ha autoritzat l'Ajuntament de Barcelona per aquesta fase i poder tornar a jugar al Camp Nou, i el vistiplau de la UEFA també per tornar a jugar a l'estadi els partits europeus, els Mossos també valoren molt positivament el nou estadi pel que fa a condicions de seguretat, que han augmentat en relació amb les que hi havia a l'antic estadi —que ja és història. L'inspector ha assegurat que, tot i que encara falta una part important de les obres, la zona on no es pot entrar està molt ben protegida per evitar que els aficionats hi puguin accedir i que s'ha millorat molt pel que fa a les infraestructures i accessos. Les primeres impressions dels diversos serveis policials del dia de l'entrenament a porta oberta, com algunes necessitats que van posar de relleu els operadors del Grup Especial d'Intervenció (GEI), ja s'han fet arribar al Barça, que treballarà per tal de poder-les posar en marxa.
 

CAMP NOU seguretat accessos portes / foto: Montse Giralt
Un cotxe dels Mossos a l'exterior del Camp Nou / Foto: Montse Giralt
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!