Les competicions de futbol europees segueixen l'empremta de la recerca d'acords amb fons d'inversió per aconseguir injeccions econòmiques que reforcin els seus pressupostos i millorin la seva competitivitat.

Un moviment pel qual LaLiga espanyola ha estat la primera obtenint una gran aliança estratègica amb el fons CVC pel qual els clubs que formen part de la competició rebran 1.994 milions d'euros que permetran avançar 20 anys la modernització integral del futbol professional espanyol.

Aquestes accions provoquen reaccions en la resta de les grans competicions europees. Fa pocs dies es firmava l'acord al qual ha arribat La Ligue 1 a França amb el fons CVC pel qual els clubs rebran uns 1.500 milions d'euros en concepte de drets audiovisuals mitjançant l'acabada de crear filial comercial, MediaCo.

Ara s'ha sabut que la Bundesliga alemanya també ha sortit al mercat a la recerca d'un soci inversor. Els alemanys volen vendre una participació minoritària en una filial dedicada a la comercialització dels drets de televisió.

Així, La Lliga Alemanya de Fútbol (DFL) generarà aquesta filial seguint l'exemple de la competició espanyola amb LaLiga Group International, hòlding que articula LaLiga Impuls i en el qual CVC té una participació.

Segons ha avançat el diari alemany 'Handelsblatt', aquesta companyia gestionaria les retransmissions nacionals i internacionals per intentar sortir dels números vermells en els quals porten des del 2019, arribant a incrementar les seves pèrdues agregades fins al 51% en la temporada 20/21 per un valor de 322,5 milions d'euros.

En total, el sector audiovisual va aportar 1.945,9 milions d'euros, un 11% més que en la temporada anterior, dels que 1.658,7 milions correspon als generats per la Primera Divisió, uns ingressos que ara seran claus per negociar l'entrada d'un soci inversor que suposi un revulsiu per al futbol germànic.