El Comitè de Disciplina de la RFEF ha comunicat aquest dimecres la sanció de dos partits per a Hansi Flick després de la seva expulsió en el darrer duel contra el Betis. Un fet que impedirà al tècnic alemany asseure's a la banqueta blaugrana fins a mitjan 2025 a la lliga, ja que només resten dos partits aquest any en la competició domestica i la següent jornada no es disputarà fins al 19 de gener. Per tant, Flick no podrà dirigir des de la banqueta al seu equip en el partit d'aquest dissabte contra el Leganés a Montjuïc, ni tampoc estarà davant l'Atlètic de Madrid en el darrer partit de l'any, també a casa.

No obstant això, el Barça té 10 dies per presentar un recurs davant Apel·lació, una acció que el club prendrà amb l'objectiu de, almenys, reduir la sanció a un partit. 

Hansi Flick poco antes de ser sancionado / Foto: Europa Press
Hansi Flick, minuts abans de ser sancionat / Foto: Europa Press

Per què expulsen Flick?

Transcorria el minut 66 de partit quan Frenkie de Jong va cometre penal sobre Vitor Roque, així ho va considerar l'àrbitre, Muñiz Ruiz. Una decisió que Flick no va entendre i per la qual va demanar explicacions al col·legiat. Una reacció que no va agradar gens a Ruiz, qui va decidir expulsar l'entrenador blaugrana i així ho va justificar en l'acta del partit: "Per sortir de l'àrea tècnica cridant i gesticulant, protestant una de les meves decisions". D'aquesta manera, l'entrenador ha estat castigat amb dos partits segons l'article 127 del Codi Disciplinari que diu el següent: "Protestar l'àrbitre principal, els/les assistents o el/la quart/a àrbitre, sempre que no constitueixi falta més greu, se sancionarà amb suspensió de dos a tres partits o per temps de fins a un mes". 

Vitor Roque Frenkie de Jong Betis Barça / Foto: EFE
L'acció del penal entre Frenkie de Jong i Vitor Roque / Foto: EFE

Flick es defensa: "que quedi clar que no vaig dir res contra ningú"

En les declaracions posteriors al duel, sobre l'acció del penal, Flick va considerar que "si és una falta clara tu la veus directament. En aquest cas, van trigar molt a decidir-ho". Pel que fa a la seva reacció, va afirmar que "jo no estic orgullós de mi mateix", tot i que va destacar que no estava dirigint-se a l'àrbitre "només cap a mi mateix", va dir. De seguit, va explicar que no volia parlar d'àrbitres, que acceptava la decisió tot i no entendre-la. A més es mostrava sorprès. "Pensava que mai em passaria a mi, però potser aquí és així i haig d'acceptar-ho. Però que quedi clar que no vaig dir res contra ningú. Només era una reacció cap a mi", va deixar clar el tècnic. 

Així doncs, a l'espera de la resolució final, tot apunta que Hansi Flick no tornarà a dirigir al Barça des de la banqueta a la lliga fins al 18 o 19 de gener en el partit contra el Getafe, ja que durant les primeres setmanes de 2025, els blaugrana disputaran la Copa del Rei i la Supercopa d'Espanya