Tot i que encara falten mesos, el Barça ja comença a preparar el pròxim Clàssic. Aquest serà el primer que es disputarà a l'Spotify Camp Nou remodelat, sempre que els sortejos de la Copa del Rei o de la Champions no col·loquin els equips en altres enfrontaments abans d’aquesta data. El partit es durà a terme el cap de setmana del 9 i 10 de maig de 2026, una jornada que podria tenir un gran impacte tant en la classificació com en l’evolució de la temporada.

Seients prèmium pel Clàssic: preu rècord de 4.000 €

El club encara no ha posat a la venda les entrades per al públic general, però sí que ha obert la comercialització d'algunes de les localitats VIP, conegudes com a “Players Zone”. Aquestes zones exclusives estan situades darrere de la banqueta i ofereixen seients més amplis i còmodes, així com un servei de càtering abans i després del partit. La proximitat al terreny de joc i els serveis addicionals són el que justifiquen el seu preu elevat. El club ha valorat aquestes entrades VIP per al Clàssic en 4.000 euros cadascuna. Aquesta xifra és molt superior a altres partits de la temporada, i reflecteix la transcendència de l’enfrontament, la proximitat al final de la Lliga i l’interès mediàtic que genera un duel entre Barça i Reial Madrid. Per comparar, les mateixes localitats per al pròxim partit contra l’Oviedo tenen un preu de 725 euros, mentre que contra l’Espanyol, segon cost més alt de tots els partits disponibles, és de 1.000 euros. És a dir, el preu del Clàssic multiplica per quatre el de l’anterior referència més elevada.

Spotify Camp Nou / Foto: FC Barcelona
El remodelat Spotify Camp Nou acollirà el seu primer Clàssic de Lliga / Foto: FC Barcelona

A l'espera de conèixer els preus generals de les entrades

Tot i que encara es desconeix el preu de la resta d’entrades, es preveu que també siguin molt superiors a l’habitual, donada la rellevància del partit. El precedent del retorn a l’Spotify Camp Nou contra l’Athletic ja va generar controvèrsia pels preus elevats, tot i que el club va explicar que es tractava d’una mesura excepcional i, posteriorment, els va ajustar en els següents partits per fer-los més accessibles als socis i sòcies sense abonament. Aquesta planificació dels preus reflecteix l’equilibri que el club busca entre exclusivitat i accessibilitat. Les “Players Zone” ofereixen una experiència única, però el Barça també ha d’assegurar que la resta de públic pugui viure l’emoció del Clàssic sense que el cost sigui prohibit. 

En definitiva, el Clàssic del 9 i 10 de maig promet emocions dins i fora del camp. Els aficionats esperen amb interès la publicació definitiva dels preus generals, que determinaran l’afluència i l’ambient de socis en el remodelat Spotify Camp Nou. Entre la reforma de l’estadi, les localitats VIP i la transcendència del duel, tot apunta que serà un Clàssic molt especial. Això sí, cal esperar per veure quin serà el preu de totes les entrades restants.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!