El projecte de la Superlliga europea de futbol està a punt de rebre un cop duríssim. El FC Barcelona, un dels seus grans impulsors, s'està plantejant molt seriosament baixar-se del vaixell, tal com ha avançat RAC-1, en entendre que la UEFA ha sabut escoltar les reclamacions que van dur el Barça, el Reial Madrid i la Juventus a dirigir el 2021 la idea de crear una Supelliga al marge de l'organisme continental.

I és que en els últims mesos, la relació entre el Barça i la UEFA ha millorat notablement, després d'anys de tensions, fins al punt que l'organisme presidit per Aleksander Ceferin està disposat a ser flexible amb el retorn del Barça a l'Spotify Camp Nou a mitjan de la fase lliga, cosa que hauria estat impensable fins fa poc, a causa de la coneguda rigidesa de la UEFA.

EuropaPress 4442525 11 may 2022 austria vienna uefa president aleksander ceferin speaks during
Aleksander Ceferin, president de la UEFA / Foto: Europa Press

Laporta rebaixa tensions amb Ceferin al Barça-PSG

L'escenificació de la millora de les relacions entre el Barça i la UEFA es va poder veure en el partit de la Champions League de dimecres passat entre l'equip blaugrana i el París Saint-Germain. Joan Laporta i Ceferin es van fotografiar junts i van parlar llargament. A ells s'hi va afegir Nasser Al-Khelaïfi, president del PSG i gran detractor de la Superlliga europea des d'un primer moment.

Pel Barça, el nou format de la Champions League amb més rivals en una inicial Fase Lliga i el fet que s'hagin augmentat els ingressos suposa que, en part, la UEFA ha escoltat les peticions dels clubs, per la qual cosa el projecte de la Superlliga ja no té sentit, amb l'afegit del baix suport que té per part de la majoria dels grans clubs europeus.

EuropaPress 5985568 joan laporta and aleksander ceferin are seen prior to the uefa womens
Ceferin i Laporta, a la darrera final de la Champions femenina entre el Barça i l'Arsenal / Foto: Europa Press

Del 'boom' de la Superlliga a ser un projecte pràcticament acabat

El gran boom de la Superlliga es va produir el 18 d'abril del 2021, quan 12 clubs europeus, Reial Madrid, Barça, Atlètic de Madrid, Juventus, Milan, Inter, Liverpool, Manchester United, Manchester City, Arsenal, Tottenham i Chelsea anuncien la creació d'una Superlliga europea, amb 20 equips, formada pels 12 fundadors, 3 convidats i 5 que es classificaran segons el rendiment anual. El projecte va generar un enorme enrenou, així com l'oposició de clubs com el PSG i el Bayern, així com federacions, les lligues espanyola, italiana i anglesa i l'ECA.

A poc a poc, però, el globus es va anar desinflant, primer amb la sortida dels clubs anglesos, i després la de Milan, Inter i Atlètic. El Barça i el Reial Madrid, doncs, es van quedar amb la Juve com els únics impulsors, i van iniciar una lluita als tribunals en contra de la UEFA. La resposta de l'organisme de Ceferin va ser la de canviar el format de la Champìons League, creant una lliga asimètrica inicial, i augmentar el nombre de participants i el dels diners a repartir. Ara el Barça es planteja seriosament sortir del projecte, cosa que deixaria el Reial Madrid sol davant el perill. La Superlliga trontolla.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!