L'objectiu del Barça els propers anys serà l'evolució del club cap un model global. El Pla Estratègic s'executarà durant el mandat de Josep Maria Bartomeu (2015-2021). Els pilars fonamentals es basaran en l'Esport Professional, el desenvolupament del món digital, la marca Barça, la implicació social del club, l'Espai Barça, el valor de les persones que treballen al club i el desenvolupament del talent.

Entre moltes d'altres coses hi haurà una especial atenció a la vessant econòmica, ja que forma part del principal motor d'evolució del Barça. El club ha presentat els guies d'aquest nou projecte juntament amb la Junta Directiva.

Òscar Grau, nou CEO del club, ha estat la cara visible el dia de la presentació del model organitzatiu que durà a terme el Barça. L'Espai Barça i el Nou Camp Nou serà la cara visible i la gran inversió dels plans del club. El Barça també pretén esdevenir la institució esportiva més admirada, estimada i global seguint cinc grans línies estratègiques com són: l’excel·lència esportiva, la màxima implicació social, el desenvolupament d’infraestructures esportives, la marca i el seu posicionament global i la gestió i la sostenibilitat econòmica.

La direcció del nou projecte

En la part més alta del club es troba la Junta Directiva del Barça encapçalada per Josep Maria Bartomeu des de la presidència. Amb ell hi són Jordi Cardoner, Carles Vilarrubí, Jordi Mestre, Manel Arroyo, Susana Monje, Jordi Moix, Jordi Monés, Ramon Pont, Joan Bladé, Javier Bordas, Silvio Elías, Dídac Lee, Josep Ramon Vidal-Abarca, Pau Vilanova, Jordi Calsamiglia, Maria Teixidor, Enrique Tombas, Emili Rousaud, Oriol Tomàs i Xavier Vilajoana.

Les noves àrees
Àrea d'esports professionals i coneixement

Albert Soler serà l'encarregat de portar les dues àrees més ben relacionades amb el primer equip blaugrana. La nova demarcació serà l'Àrea de Coneixement, una secció del club que serà el lloc de reunió dels experts del club. Serveis mèdics, rendiment, tecnologia, esports col·lectius i ciències socials tindran trobada en aquesta nova àrea del club.

Marca FCB

Aquesta és una nova àrea i que tindrà un paper molt important a partir d'ara. El club pretén exposar el nom del Barça arreu del món. La tasca serà d'àmbit global i reunirà altres àrees com la de Màrqueting, Contingut del Museu i Relacions Institucionals i Protocol, amb una finalitat d'enllaçar el club amb la Fundació FCB.

Àrea de Planificació Estratègica

Amb gran rellevància de cara el futur i, sobretot, amb el projecte de l'Espai Barça com a principal responsabilitat, s'ha creat l'Àrea de Planificació Estratègica. El Nou Camp Nou, el nou Palau Blaugrana i el Barça del futur. L'àrea tindrà una incidència molt important. A hores d'ara encara no es té un responsable designat.

Àrea Operativa

El nou departament s'encarregarà d'incloure en un pack la vessant de gestió externa del club. Les funcions seran de cara a fora i uniran la Gestió d’Instal·lacions, el Departament de Viatges i el Departament de Compres. El nou projecte estarà dirigit per Valentí Daura.

Organigrama del Barça

Feu clic a la imatge per veure el document.