Aquest dimarts ha estat el dia escollit pel Barça per obrir les portes a la premsa i mostrar l'estat real de l'Spotify Camp Nou. Una mesura de pressió més a l'Ajuntament de Barcelona per accelerar els tràmits i tornar al nou estadi culer. Moltes coses encara provisionals, però amb una gespa i dues graderies que fan molta patxoca.
La majestuositat de l'Spotify Camp Nou
La primera imatge del dia ha estat un llarg passadís que ens ha portat a un córner per veure l'estat de la gespa. Encara sense les porteries a lloc i sense tota la pintura que defineix un camp de futbol, però veient que el tapet verd fa goig. I si mires a la grada, la majestuositat d'un estadi que es veu molt més ampli i també més gran.
A més, dia de proves de so, confirmant que tothom podrà escoltar a la perfecció les alineacions i els canvis dels equips, i un 3-2 al marcador de la segona graderia. Ha estat la primera victòria del Barça al nou Camp Nou. Una panoràmica de l'estadi que, es fes d'on es fes, confirma que és una gran obra d'arquitectura.
Queda clar que els socis gaudiran del Barça, ja que ara es tindrà un 100% de visió des de qualsevol localitat. Ara bé, els accessos no queda clar com seran ni si l'adaptació és total, o serà de manera gradual.
Provisionalitat i maquillatge per als interiors del Camp Nou
Ja mirant cap a l'interior, apareixen algunes de les deficiències. Cables i material d'obres visibles, però al mateix temps veient que l'espai és molt més ampli. Falten les parades dels frànkfurts, que esperem que no augmentin el preu i que passin a costar 20 euros l'entrepà.
El que també és provisional és la zona de la premsa i la dels jugadors. El primer equip del Barça es canviarà al vestidor visitant, amb seients de fusta, i lavabos i dutxes ja en funcionament. Tot i això, els petits detalls encara no estan polits i es confirma que és un vestidor de mínims. El mateix passa amb el vestidor de l'equip visitant, simètric al del primer equip culer. I és que l'Spotify Camp Nou disposarà d'un vestidor principal amb piscines i sala de visionament, i diferents armariets per a l'equip masculí i el femení; i també dos vestidors visitants, més minimalistes i sense luxes, només funcionals.
El que també queda clar és que tant la tribuna presidencial com els seients VIP estan preparats, amb encoixinat de luxe i una comoditat extra. I encara que queden almenys dos anys més d'obres per veure el Camp Nou acabat del tot, el que espera el Barça és reobrir-lo tan aviat com es pugui. Des del club blaugrana confirmen que la seguretat és absoluta, reduint prop d'un 40% el temps d'evacuació, que ara serà de poc més de 4 minuts. I el que es vol és que la pilota comenci a rodar ja.