La Lliga de Futbol Professional anuncia un nou acord amb la multinacional estatunidenca de mitjans, esports i entreteniment Relevent per portar la Lliga Santander als Estats Units, i el Barça està a l'expectativa. Javier Tebas segueix a la seva, fent moviments i proposant nous camps per on negociar una millor comercialització de la competició espanyola, tot i que part de l'afició no hi està del tot d'acord.

El Barça, però, no es posicionarà públicament amb un comunicat sobre aquesta nova idea de la Lliga just després de l'anunci. El club blaugrana queda a l'expectativa i esperant els propers moviments per veure com s'aplica la fórmula que proposa Tebas.

Arthur Barça gol Tottenham Rafinha gira   FCB

EFE

Estats Units: el mercat número 1

Esperant veure com es mou el nou negoci de la Lliga i del seu futur funcionament operatiu, el Barça pot mirar la part més positiva d'aquest acord. El primer equip de futbol, que ja fa dos anys consecutius que fa la pretemporada als Estats Units, podria veure-hi una nova oportunitat de mercat.

Uns dels punts més favorables de les gestions del club blaugrana en els últims anys ha estat la seva creixent internacionalització i globalització. I és per aquest motiu que ara el mercat número u del Barça s'ha mogut cap als Estats Units.

Al setembre del 2016 es va obrir una seu a Nova York, seguint els passos del mercat asiàtic amb la seu ja inaugurada a Hong Kong el 2014, i així el club ha aprofitat l'oportunitat dels Estats Units perquè sigui un nou revulsiu en l’abast internacional del Barça. Els acords comercials, encapçalats per la marca patrocinadora Nike (amb seu central a Portland), també van molt relacionats amb el país nord-americà.

Així doncs, la Lliga proposa aquest nou acord per jugar als Estats Units almenys un partit o del Barça o del Reial Madrid, i el club blaugrana tot i no posicionar-se pot trobar un espai per on seguir creixent. El mercat nord-americà és clau i el Barça espera nous moviments.