El Barça continua amb la seva concentració de pretemporada a Anglaterra, on aquest divendres disputarà un amistós contra el Birmingham. Hansi Flick encara treballa amb una plantilla incompleta per les vacances dels futbolistes que han participat en el Mundial, però a poc a poc va recuperant efectius. Aquest dimecres s’ha incorporat Raphinha, que ja s’ha posat a les ordres del tècnic alemany. El brasiler és el tercer internacional que torna a la dinàmica del primer equip després de Ronald Araujo i Frenkie de Jong.
Raphinha torna i Fermín millora
La presència de l’extrem al costat de l’equip no significa, però, que ja estigui preparat per competir. Va acabar el Mundial amb una lesió al bíceps femoral i el cos tècnic no assumirà cap risc. El jugador se sotmetrà a noves proves per determinar en quin punt es troba i establir els terminis del seu retorn. L’objectiu del Barça és que arribi en les millors condicions possibles a l’estrena oficial de la temporada, prevista per al 23 d’agost al camp de l’Elx. Per això, la seva participació contra el Birmingham dependrà exclusivament de l’evolució física i de les sensacions dels pròxims dies.
Ara toca treballar 💪 pic.twitter.com/j04xSG4bvL
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) July 29, 2026
Una altra de les notícies positives de la sessió ha estat l’evolució de Fermín López. El migcampista es va fracturar un metatarsià abans del Mundial, una lesió que el va deixar fora del torneig i que l’ha obligat a completar una recuperació progressiva. Aquest dimecres ha augmentat la càrrega de treball, un pas endavant important tot i que encara no significa que tingui l’alta competitiva. Les sensacions són bones i el club confia que pugui continuar guanyant ritme. Igual que el brasiler, el seu gran objectiu és arribar en condicions al primer partit de Lliga i començar el curs sense arrossegar problemes físics.
Segueix així, Fermín 🥵 pic.twitter.com/l7nmx4uCaM
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) July 29, 2026
Balde treballa al marge i els joves demanen pas
Qui encara continua fent feina específica és Alejandro Balde, que arrossega unes molèsties i treballa en solitari a l’espera de reincorporar-se aviat al grup. Les absències dels internacionals i els futbolistes que encara estan recuperant-se han obert, al mateix temps, una gran oportunitat per als jugadors del filial presents a Anglaterra. Flick podrà veure’ls de prop i repartir minuts en els amistosos, una finestra que en els últims anys ha servit per descobrir peces inesperades. La temporada passada va aparèixer Dro, mentre que anteriorment Fermín o Gavi també van aprofitar aquests escenaris per fer-se un lloc. Ara el focus recau en futbolistes com Tunkara o Hamza, entre d’altres, que tenen l’oportunitat de convèncer el tècnic i guanyar-se més presència amb el primer equip.