Carregant...

Espanya es va imposar als Estats Units a Washington (0-2). El duel, de caràcter amistós, enfrontava les campiones del món contra les campiones olímpiques, dues de les millors seleccions femenines del planeta. Al minut 15, les de Sònia Bermúdez ja dominaven el marcador gràcies als gols de Patri Guijarro i Eva Navarro. Tot i això, una acció en el temps afegit va enterbolir la victòria espanyola. Athenea del Castillo, futbolista del Reial Madrid, va entrar al minut 88 i va acabar expulsada per estirar els cabells de Cooper. La col·legiada va revisar l'acció al VAR i va mostrar la targeta vermella directa a la jugadora espanyola, que no va arribar a disputar ni cinc minuts sobre la gespa.

Athenea, expulsada en una nit especial

L'expulsió d'Athenea va ser la nota negativa d'una victòria de mèrit de la selecció espanyola a Washington. A més, la futbolista disputava el seu 68è partit com a internacional, una xifra que la situa entre les deu jugadores amb més internacionalitats de la selecció. Però la celebració li va durar ben poc. Després de revisar l'acció al monitor, l'àrbitra va considerar que no hi havia cap altra opció que l'expulsió. El reglament estableix la targeta vermella per aquest tipus d'accions. En acabar el partit, Patri Guijarro va donar suport a la seva companya: "Evidentment, no agrada que expulsin una companya, i encara menys quan queda tan poc per acabar. No crec que hagi estat intencionat ni que hi hagués mala fe. Estem al costat de l'Athenea i li donarem suport".

Una victòria de prestigi a Washington

En termes esportius, es tractava d'una gran prova de foc per a la selecció espanyola i d'una bona oportunitat per continuar preparant el Mundial del pròxim estiu. Guijarro, futbolista del Barça, va obrir el marcador al minut 3 i Eva Navarro va ampliar l'avantatge al 14. A partir d'aquí, el resultat ja no es va moure. Les nord-americanes van intentar reaccionar, però no van trobar la manera de superar la defensa espanyola. Ni tan sols des dels onze metres, ja que Nanclares va aturar un penal a Smith durant la segona meitat. La gran arrencada de les de Sònia Bermúdez va acabar sent decisiva per certificar una victòria de prestigi davant d'una de les grans potències del futbol femení.

El pròxim compromís de la selecció espanyola tornarà a ser contra els Estats Units. La matinada del dimarts 13, a Filadèlfia, les de Sònia Bermúdez es tornaran a veure les cares amb el combinat nord-americà. Serà una nova prova exigent per continuar preparant el Mundial i confirmar les bones sensacions que ha deixat l'equip a Washington. La seleccionadora espanyola, satisfeta amb el rendiment de les seves futbolistes, també va voler destacar l'ambient viscut a l'estadi: "Ha estat espectacular. No havia visitat mai Washington i és una ciutat molt bonica. Sabia fins a quin punt la gent dona suport a aquest esport i tenir l'estadi ple avui ha estat increïble".