La temporada d'Aston Martin no ha començat tot el bé que a l'escuderia anglesa li agradaria. Si comparem el punt en el qual es troben ara els de Silverstone amb el mateix moment fa un any, observàrem que han passat de lluitar per podis a celebrar un cinquè lloc com a bon resultat. I és que la bona imatge inicial d'Aston Martin es va anar diluint amb el pas dels grans premis i la falta de paquets de millores li van fer caure fins a la cinquena posició al mundial de constructors.

Tanmateix, aquest any el full de ruta en Silverstone és totalment oposat: aniran millorant les prestacions del seu monoplaça a mesura que avancin les setmanes. Precisament una de les millores estaria planificada per arribar al Gran Premi del Japó celebrat a Suzuka. A falta de veure com respon l'AMR24 davant d'aquesta modificació, Mike Krack insisteix que cal ser pacients i esperar a les novetats al desenvolupament del cotxe.

Fernando Alonso Aston Martin / Foto: Ali Haider
Fernando Alonso amb l'Aston Martin AMR24 a Austràlia / Foto: Ali Haider

Suzuka serà la següent prova de foc per a Aston Martin

La millora del monoplaça d'Aston Martin és subtil: encara que la degradació ja no és tan massiva, el cotxe no és tan bo com s'esperava en classificació. Si bé és cert que Mike Krack, cap d'equip d'Aston Martin, demanava calma, sembla que les grans millores es faran d'esperar-ne més del compte. De moment, l'equip anglès es marca Suzuka en vermell al calendari per posar a prova un gran paquet de millores.

Des de la mateixa escuderia ja ha sortit alguna filtració sobre la possibilitat d'un gran kit aerodinàmic important per al Gran Premi del Japó. A falta de veure si es tracta d'una millora real o una d'específica d'adaptació al circuit, Aston Martin treballa a millorar la càrrega general del cotxe, que empitjora la del monoplaça de 2023. De veure un AMR24 molt canviat a Suzuka significaria que els de Silverstone s'han posat les piles, ja que el primer gran paquet d'evolució s'esperava per a Imola 40 dies més tard.

Mike Krack Aston Martin / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Mike Krack, cap d'equip d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

L'AMR24 millora, però no conserva els punts forts de l'AMR23

La realitat amb Aston Martin és que en una sola temporada van aconseguir passar de ser antepenúltims al mundial de constructors a ser el segon millor monoplaça en l'inici de temporada. Tanmateix, el suflé que s'havia generat amb l'AMR24 s'ha ensorrat completament: el cotxe millora els punts febles de l'AMR23, però no conserva els punts forts del monoplaça de la temporada passada.

El cotxe que ha presentat Aston Martin aquest any és "aerodinàmicament molt diferent respecte al seu predecessor", explicava Tom McCullough, director de rendiment de l'equip anglès. Amb això, els de Silverstone han aconseguit fer un monoplaça que vola en classificació, però que pateix en cursa en haver de carregar el dipòsit i gestionar els pneumàtics durant més d'una sola volta. De moment estem a la tercera cursa del calendari i caldrà veure com s'adapten les millores a l'AMR24, però la realitat és que la 33 avui sembla més lluny que fa un any.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!